پایان نامه روانشناسی مقایسه ی مدارس مجهز به فناوری اطلاعات و ارتباطات از نظر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با مدارس فاقد این فناوری

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

کاربرد و نقش کامپیوتر در آموزش

ترغیب دانش آموزان به تفکر انتقادی، درگیر کردن آنها در فرایند یادگیری، تسهیل همکاری، یادگیری مشارکتی و فراهم کردن ارتباط دانش آموزان با معلم و با همدیگر، خستگی و بی علاقگی دانش آموزان نسبت به روش های قدیمی و کهنه، افزایش سرعت یادگیری و کاهش هزینه­ها، انطباق و سازگار کردن آموزش و شیوه های یاددهی – یادگیری با روش­های آموزشی رایج در کشورهای دیگر، امکان ارائه آموزش به صورت تعاملی، شبیه سازی آزمایش های هزینه بردار پیچیده و خطرناک به کمک کامپیوتر و استفاده از نرم افزارها برای نمایش فیلم های متحرک و گرافیکی به منظور درک بهتر و بیشتر مطالب آموزشی، از جمله دلایل کاربرد کامپیوتر به عنوان مهمترین وسیله کمک آموزشی در نظام آموزشی و کلاس درس است (جاریانی، ۱۳۸۰).

از نظر متخصصان آموزشی، رایانه ها می توانند راهگشای آموزش ضعیف باشند چرا که به یک روش تعاملی می توانند اطلاعات را به سرعت پردازش نمایند. رایانه ها روش های جدیدی را برای پردازش و ذخیره سازی اطلاعات ارائه و بر سرعت برقراری ارتباطات بین افرادی که از هم فاصله زیاد دارند، تاثیر گذاشته اند. ثابت شده است که برنامه های تمرینی، برنامه های خود آموزی، سیل فراوان برنامه های آموزشی تجاری، شبیه سازی رایانه ای و پویانمایی هایی که برای توضیح اصول علمی به کار می رود و حتی واژه پردازها با آن برنامه های کنترل املای کلمات و فرهنگ لغات می توانند در بهتر کردن یادگیری دانش آموزان موثر باشند (کارنوی[۱]، ترجمه میرزا محمدی و فریدی، ۱۳۸۴).

۱– Carnoy

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

پایان نامه بررسی خدا از دید یونیتارین ها با تاکید بر نظرات میخائیل سروتوس
پایان نامه میزان اضطراب معلمان زن در مدارس استثنایی و عادی
پایان نامه مقایسه سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
پایان نامه ارشد بررسی رابطه بین احساس پیوستگی با شادکامی
پایان نامه ارشد پيش بيني رضايت شغلي با استفاده از مولفه هاي فرسودگي شغلي و تعارض كار وخانواده
دانلود پایان نامه ارشد رشته روانشناسی رفتارهای شهروندی سازمانی
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *