پایان نامه با موضوع تشخیص رابطه معنی دار میان خلق دانش و نوآوری سازمانی

مدلهای مدیریت دانش

برخی مدلهای مدیریت دانش عبارتند از :

۲-۷-۱-سیکل پیاده سازی مدیریت بوکویتز و ویلیام[۱] (۱۹۹۹)

بوکویتز و ویلیامز فرآیندهای مدیریت دانش را به ۲ دسته تاکتیکی و راهبردی تقسیم‌بندی نموده‌اند. فرآیندهای تاکتیکی شامل جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز روزانه برای کار، استفاده از دانش برای ایجاد ارزش، تسهیم و مبادله از طریق در دسترس قراردادن دانش برای دیگران و فرآیندهای راهبردی می باشند (Sanghani,2009).

در سطح تاکتیکی این چهارچوب شامل:

-کسب: جستجوی دانش به منظور حل مسئله، تصمیم گیری و نوآوری

-استفاده: ترکیب محتوا به روش‌های جدید و جذاب برای تقویت نوآوری در سازمان

-یادگیری: یادگیری از تجارب

-تسهیم و مبادله: انگیزش کارکنان برای ارسال آموخته‌های به پایه دانش

در سطح راهبردی شامل:

-ارزیابی: ارزیابی سرمایه فکری و معنوی

-ایجاد و تثبیت: تخصیص منابع برای نگهداری و بقای پایه دانش

-استفاده بهینه: نگهداشتن دارایی هایی که دیگر ارزش تجاری برای سازمان ندارند، می باشد (نکودری و یعقوبی،۱۳۹۰)

[۱] -bukowitz &Williams

مدل فیرستون و مک الروی(۲۰۰۵)

این مدل در سه لایه: محیط مدیریت، محیط پردازش دانش و محیط پردازش کسب و کار ارائه شده که هر کدام خروجی‌هایی دارند. نمونه‌هایی از این خروجی‌ها عبارتند از:

  • خروجی‌های مدیریت دانش:
  • استراتژی‌های پردازش دانش
  • سیاست‌ها و قوانین پردازش دانش
  • زیر ساختار‌های دانش
  •  متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

    برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

    پایان نامه

    متن کامل

مطالب مشابه