دانلود پایان نامه رشته نقاشی با موضوع از دلاكروا تا نئوامپرسيونسيم

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه رشته : نقاشی

با عنوان :  از دلاكروا تا نئوامپرسيونسيم

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مركز آموزش عالي فنی و حرفه اي امام علی (ع) يزد

 پايان نامه جهت اخذ درجه كارداني رشته نقاشي

عنوان:

از دلاكروا تا نئوامپرسيونسيم

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

مقدمه

از ويژگي هاي عالم اين است كه پيوسته تغييرات و تحولاتي در آن رخ مي دهد و با تحقيقات و پژوهش هاي تازه كه از ديدگاههاي مختلف درباره زمينه هاي هنري انجام مي گيردد. اطلاعات بيشتر و مدارك بهتري بدست ميرسد. بدين جهت همواره ضروري است بر آنچه كه قبلاً گفته يا نوشته شده مروري تازه انجام گيرد و با اطلاعات جديدي تكميل گردد. تحقيق حاضر كه از نظر خوانندگان محترم مي گذارد، داراي همين ويژگي و خصوصيت است كه درباره مهمترين سبك ها و روش هاي نقاشي بحث مي كند كه در جهان هنر بوجود آمده و در حال تغيير و تحول گرديده همگي بر اين مطلب توافق دارند كه تغيير و تحول نقاشي خصوصيات اجتماعي ، سياسي، علمي و فرهنگي جامعه بوده، شكل و محتوي آثار، هماهنگ با آن ، موجبات پيدايش اين سبك ها گرديد و اين روش هاي هنري را تشكيل داده است.

در اين تحقيق سعي بر اين شده كه مختصري در مورد زندگي نامه نقاش برجسته رمانتيسم و سبك هاي رمانتيك ، نوكلاسيك ، رئال و ناتوراليسم ، امپرسيونيسم و نئوامپرسيونيسم و آثاري چند از هنرمندان اين سبك ها را براي شما عزيزان و علاقمندان به هنر و نقاشي نمایش داده باشیم.

برخي از مطالب اين كتاب بصورت مقاله و كتابچه و با استفاده از اينترنت و چند كتاب جامع گردآوري شده است.

فردريك اوژن دلاكروا ، نقاش برجسته فرانسوي در 30 آوريل 1789 ميلادي در اطراف پاريس به دنيا آمد استعدادهاي هنري خود را از مادرش به ارث برد. وقتي كه اوژن از دايي خود هديه اي شامل يك جعبه مداد رنگي گرفت، براي كشيدن نقاشي تحريك شد و وارد اين هنر گرديد. او هر چند در نوجواني پدر و مادرش را از دست داد و دچار تنگ دستي شد، اما از تلاش دست برنداشت و اولين نمايشگاه نقاشي خود را در سالن پاريس در معرض نمايش قرار داد. در اين هنگام مردم او را مسخره مي كردند، ولي منتقدين آثار دلاكروا را آثاري بديع به حساب اوردند. در مدت كوتاهي هنر، او شناخته شد و در مورد استقبال قرار گرفت. او از جواني به مرض مالارياي مزمن دچار بود و اين مرض در حلول عمر دلاكروا، او را رها نكرد ولي با اين وجود همچنان كار مي كرد و آثار متعددي خلق مي نمود. دلاكروا مدتي نيز براي الهام از مناظر طبيعي به قلب جنگ هاي آفريقا رفت و شاهكارهاي معروفي رسم كرده، وي عقيده داشت كه كار كردن منتهاي لذت و هيجان در زندگي اوست. او از سحرگاه تا ديرهنگام بدون توقف كار مي كرد و هنگامي كه از لذت كار و هيجانش فرو نشست با خواندن قطعه شعري، نفس تازه مي كرد. دلاكروا داراي آثار معروفي است كه قتل عام كيوس، فاجع سيو ، آزادي و رهبر مردم از آن جمله است. آثار او اكنون در موزه هاي بزرگ دنيا در معرض تماشاي مردم است. فردريك اوژن دلاكروا سرانجام در سيزدهم اوت 1836 م در 38 سالگي در گذشت. منتقدين هنري، او را يكي از افتخارات ملي فرانسه مي دانند.

هنر كلاسيك يونان ما را در برابر مسئله اجتماعي دشواري قرار مي دهد. آزادي انديشي و فردگرايي دموكراسي ظاهراض هرگز با خشونت و نظم و انتظام اسلوب كلاسيك سازگار نيست. در حقيقت همانطور كه بررسي مشروح امر هم نشان مي دهد. آتن عصر كلاسيك آنقدر هم ادعا مي شود دموكرات نبود و هنر كلاسيك آن نيز به اندازه اي كه مي پندارند دقيقاً «كلاسيك» نيست. نخست انكه قرن پنجم پيش از ميلاد در تاريخ هنر يكي از اعصاري است كه در عرصه گرايش به طبيعت مهمترين و بر بخش ترين فيروزيها را داشته است. اين امر نه فقط در مورد اسلوب كلاسيك مجسمه ها و حجاريها المپيا و آثار هنري مورون صادق است.[1]

رابطه بين طبيعت گرايي و انتزاع

رابطه بين طبيعت گرايي و انتزاع در هنرهاي تجسمي عصر كلاسيك حتي از آنچه در نمايشنامه مي بينيم بيشتر و بارزتر است. در هنر اخير الذكر ، تراژدي با آن گرايش شديدي كه به شكل دارد، فرم علي حده اي از هنر طبيعت گرايش تقليدي را تشكيل مي دهد و طبيعت گرايي تراژدي «طرح» داستان بايد منطقاً متحمل باشد و شخصيتهاي داستان را از نظر رواني قابل قبول. اما در هنرهاي تجسمي و ترسيمي همين عصر، عناصري كه موضوعي عمده كار را تشكيل مي هند زشت و عادي و مبتذل و بي اهميتند. براي مثال، در آرايشهاي سنتوري معبد زئوس در المپيا، كه عده بناهاي اوايل هنر كلاسيك است. پيرمردي شل و ول ، و يكي از افراد مردم تسالی را مي بينيم كه هيأت زنگيان تصوير شده است.

زندگي حاكم بر دموكراسي

شيوه زندگي حاكم بر دموكراسي يونان ديگر پويايي و جنبشي فوق العاده يافته و چنان فارغ از تعصبات و سنتهاي خشن است كه از عهد ديرينه سنگي به اين طرف نظير و مانند ندارد. كليه محدوديت هاي خارجي و نيز محدوديت هايي كه نهادهاي اجتماعي برآزادي فرد اعمال مي كردن اكنون همه از ميان رفته و موقوف گشته حال ديگر از جباران و خودكامگان و روحانيت موروثي و معبد خود رأي و كتب مقدسه يا احكام مقدس آشكار يا نهان و انحصارهاي اقتصادي يا محدوديت هايي كه بر آزادي رقابت اعمال مي گرديد، نشاني نيست. ديگر زمينه براي ظهور هنري دنيوي و آميخته با شادي زندگي، با احساس شديد نسبت به لحظات گذرا، مساعد است.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :60

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----