دانلود پایان نامه رشته مکانیک با موضوع بررسي ايمني و ارگونومی سرنشین در خودرو

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه رشته :  مکانیک – طراحی جامدات

با عنوان :  بررسي ايمني و ارگونومی سرنشین در خودرو

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده فنی مهندسی

پایان نامه کارشناسی

مهندسی مکانیک – طراحی جامدات

عنوان پروژه:

بررسي ايمني و ارگونومی سرنشین در خودرو

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

چکیده

با پيشرفت تكنولوژي و صنعت در زمينه هاي مختلف ،شايد بتوان گفت صنعت خودرو يكي از مواردي مي باشد كه پيشرفت هاي قابل توجهي نموده است، چرا كه اين صنعت به دلیل ويژگي هاي خاص و هدف آن كه در درجه اول ايجاد آسايش و ايمني براي سرنشينان خودرو است، همواره سعي نموده از جديدترين تكنولوژي ها در قسمت هاي مختلف خودروبهره مند شود.خصوصا تكنولوژي هايي كه ضريب ايمني و آسايش سرنشينان آن را افزايش دهد.

علاوه بر اين شايد بتوان گفت علاوه بر اين به دليل تاثير پذيري قابل توجهي كه مجوع قطعات مختلف خودرو بر روي هم دارند. يكي از ويژگي هاي ديگر اين صنعت ايجاد هماهنگي بين
سيستم هاي مختلف اين مي باشد. به عنوان مثال تاثيرپذيري سيستم هاي كم ولتاژ الكتريكي مانند سيستم راديوي در برابر سيستم جرقه زني كه داراي ولتاژ بالاي Ac مي باشد. در اين پروژه سعي شده است  در مورد سيستم هاي ايمني كه نقش اساسي در ايمني خودرو و رفاه سرنشينان ايفا مي كند بررسي گردد.

پیشاپیش از  زحمات ارزشمند و دلسوزانه استاد ارجمندمان جناب آقاي دکترجباری كمال تقدير و تشكر به عمل آيد.

مقدمه

متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئي که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي به راه افتاد و در مسير عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معيوب باشد ويا راننده نتواند به درستي از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآيد.

ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطريست که خودرو را تهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناک است، اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمزگيري را افزايش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نيز از اختيار راننده خارج مي شود، خصوصاً در جاده هاي خيس و برفي يا يخ زده که خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد، بيش از پيش احساس مي شود.

تاريخچه سيستم ABS :

در ابتداي دهه 1970 کمپاني دايملر بنز، گروهي از مهندسين و کارشناسان فني خود را مامور بررسي و آزمايش سيستمي نمود که از سال 1959 پيشنهاد گرديده و به طور مقطعي بر روي آن کار شده بود.

گروه مهندسي دايملر بنز براي پيشبرد کار خود با کمپاني تلديکس وارد عمل گرديد، مدتها روي آن کار شد اما نتيجه مطلوبي نداد و گروه مهندسي مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپاني فوق لغو کرده و يک قرارداد جديد با کمپاني بوش ببندند. اين گروه پس از ماهها فعاليت موفق شدند سيستم ضد بلوکه ترمز (ABS) را در اواسط دهه 70 عرضه کنند. بدين ترتيب کمپاني دايملر بنز اولين کمپاني بود که توانست اين سيستم را به صورت گسترده در خودرو هاي خود به کار ببرد.

کمپاني  بي.ام.و و تويوتا در ادامه، فعاليت خود را در اين زمينه آغاز کردند. از اواسط دهه 80 تعداد بيشتري از کمپانيهاي سازنده شروع به نصب سيستم ضد بلوکه ترمز نمودند، مثل کمپانيهاي پژو، رنو، سيتروئن، لانچيا و خصوصاً هوندا که موفق گرديدد سيستم ضد بلوکه پيشرفته تري نسبت به ساير کمپانيها به روي خودروهايش نصب کند.

سيستم هاي اوليه ABS فقط چرخهاي عقب را کنترل مي کردند، با اين هدف که پايداري خودرو در هنگام عمل ترمزگيري بر روي سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بيشتري داشته باشد. به تدريج اين سيستم پيشرفته تر شد به شکلي که در دهه 80 سيستمهاي ABS که هر چهار چرخ را کنترل
مي کردند بر روي خودرو ها نصب گرديد.

سيستم ABS امروزه در اکثر توليدات کمپاني هاي بزرگ خودروساز به صورت استاندارد بر روي خودروهاي شخصي و کاميونهاي سبک نصب مي شود و يا در برخي از خودروها به صورت انتخاب براي مشتري قرار داده مي شود.

سيستم ABS چيست؟

ترمز هاي معمولي با ايجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و يا کاهش سرعت خودرو مي شوند. يک مقاومت ناشي از اصطکاک بين صفحات لنت و ديسک (و يا لنت هاي کفشکي و کاسه چرخ) و مقاومت ديگر ناشي از اصطکاک بين تايرهاي خودرو و سطح جاده مي باشد.

عمل ترمزگيري در صورتي با ثبات و کنترل شده انجام مي شود که رابطه زير بين مقاومت ايجاد شده توسط سيستم ترمز و مقاومت ايجاد شده توسط تايرها و سطح جاده برقرار باشد:

                             مقاومت بين سطح جاده و تايرها > مقاومت سيستم ترمز

مقدمه

متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئي که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي به راه افتاد و در مسير عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معيوب باشد ويا راننده نتواند به درستي از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآيد.

ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطريست که خودرو را تهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناک است، اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمزگيري را افزايش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نيز از اختيار راننده خارج مي شود، خصوصاً در جاده هاي خيس و برفي يا يخ زده که خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد، بيش از پيش احساس مي شود.

تاريخچه سيستم ABS :

در ابتداي دهه 1970 کمپاني دايملر بنز، گروهي از مهندسين و کارشناسان فني خود را مامور بررسي و آزمايش سيستمي نمود که از سال 1959 پيشنهاد گرديده و به طور مقطعي بر روي آن کار شده بود.

گروه مهندسي دايملر بنز براي پيشبرد کار خود با کمپاني تلديکس وارد عمل گرديد، مدتها روي آن کار شد اما نتيجه مطلوبي نداد و گروه مهندسي مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپاني فوق لغو کرده و يک قرارداد جديد با کمپاني بوش ببندند. اين گروه پس از ماهها فعاليت موفق شدند سيستم ضد بلوکه ترمز (ABS) را در اواسط دهه 70 عرضه کنند. بدين ترتيب کمپاني دايملر بنز اولين کمپاني بود که توانست اين سيستم را به صورت گسترده در خودرو هاي خود به کار ببرد.

کمپاني  بي.ام.و و تويوتا در ادامه، فعاليت خود را در اين زمينه آغاز کردند. از اواسط دهه 80 تعداد بيشتري از کمپانيهاي سازنده شروع به نصب سيستم ضد بلوکه ترمز نمودند، مثل کمپانيهاي پژو، رنو، سيتروئن، لانچيا و خصوصاً هوندا که موفق گرديدد سيستم ضد بلوکه پيشرفته تري نسبت به ساير کمپانيها به روي خودروهايش نصب کند.

سيستم هاي اوليه ABS فقط چرخهاي عقب را کنترل مي کردند، با اين هدف که پايداري خودرو در هنگام عمل ترمزگيري بر روي سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بيشتري داشته باشد. به تدريج اين سيستم پيشرفته تر شد به شکلي که در دهه 80 سيستمهاي ABS که هر چهار چرخ را کنترل
مي کردند بر روي خودرو ها نصب گرديد.

سيستم ABS امروزه در اکثر توليدات کمپاني هاي بزرگ خودروساز به صورت استاندارد بر روي خودروهاي شخصي و کاميونهاي سبک نصب مي شود و يا در برخي از خودروها به صورت انتخاب براي مشتري قرار داده مي شود.

سيستم ABS چيست؟

ترمز هاي معمولي با ايجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و يا کاهش سرعت خودرو مي شوند. يک مقاومت ناشي از اصطکاک بين صفحات لنت و ديسک (و يا لنت هاي کفشکي و کاسه چرخ) و مقاومت ديگر ناشي از اصطکاک بين تايرهاي خودرو و سطح جاده مي باشد.

عمل ترمزگيري در صورتي با ثبات و کنترل شده انجام مي شود که رابطه زير بين مقاومت ايجاد شده توسط سيستم ترمز و مقاومت ايجاد شده توسط تايرها و سطح جاده برقرار باشد:

                             مقاومت بين سطح جاده و تايرها > مقاومت سيستم ترمز

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :242

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----