دانلود پایان نامه رشته برق الکترونیک با موضوع ژنراتورهای سنکرون سه فازی

متن کامل پایان نامه رشته : برق -الکترونیک

با عنوان : ژنراتورهای سنکرون سه فازی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

پایان نامه رشته الکترونیک

با موضوع:

ژنراتورهای سنکرون سه فازی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

چكيده

در حالي كه مي دانيم موتور ها و ژنراتور هاي الكتريكي به عنوان مبدل انرژي الكتريكي به مكانيكي و بالعكس هستند و اين تبديل انرژي تنها در سايه پديده هاي الكترو مغناطيسي صورت خواهد گرفت.از همين بيان مي توان نتيجه گرفت كه روشي كه ماشين هاي الكتريكي را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهيم تركيبي از سه ديدگاه زير است: 1)ديدگاه الكترومغناطيسي:محاسبات فني و رياضي و نيروهاي الكترومغناطيسي و ميدان هاي مغناطيسي.

مسائل اقتصادي و عوامل ديگر كه در طراحي و ساختمان ژنراتور ، نمي توان به سادگي از فرمول هايي كه تا بهحال ارائه شده است براي ساختمان ژنراتور استفاده كرد . بنابراين ، در اين جا به بررسي ساختمان و محاسبه ي عملي ژنراتورهاي كوچك مي پردازيم .

لازم به تذكر است كه ژنراتورهارا با توجه به كاربرد و خصوصيات آنها به سه دسته كوچك ، متوسط و بزرگ دسته بندي مي كنند .

ساختمان ژنراتورها بزرگ و متوسط به دليل مسائل حفاظتي و عايق بندي و امكانان موجود ، كار ساده اي نيست با بطور كلي يك ژنراتور نياز به سيستم خنك كننده دارد .با افزایش ظرفیت ژنراتورها نیاز به سیستم خنك‌سازی موثرتری احساس شد. ایده خنك‌سازی با هیدروژن اولین بار در سال ۱۹۱۵ توسط ماكس شولر مطرح شد. يك ژنراتور از اجزاي زيادي متشكل شده است كه عبارتند از سيستم خنك كننده ، سيستم گرم كننده ، سيستم ترمز ، سيستم روغن كاري ، ياتاقانها ، كه به طور كلي در اين پروژه توضيح داده شده است .

يك گاورنر دستگاه ديجيتالي است كه توسط آن دريچه هاي سد به دو حالت اتوماتيك و دستي باز و بسته مي شوندگاورنرها به سه دسته عمده تقسيم مي شوند گاورنر مكانيكي ، گاورنر الكترو مكانيكي ، گاورنر الكترونيكي كه هر كدام بطور كلي توضيح داده مي شود.

1-1 مقدمه

ژنراتورهای سنکرون سه فازی که در زیر شرح داده می شود به صورت عمودی نصب شده و به وسیله توربین های فرانسیس به چرخش در مي آيند. ژنراتور و توربین بر اساس نقشه 1M8225(w42) به همدیگر کوپل شده اند. هر ژنراتور دارای یک یاطاقان هادی بالایی و یک یاطاقان مشترک که شامل یاطاقان هادی پائینی و یاطاقان کفگرد می باشد نگه داشته مي شود. یاطاقان هادی بالایی در براکت بالایی نصب شده و به وسیله STATOR FRAME حمایت می گردد و استاتور به وسیله ورق هایی که به فونداسیون وصل شده اند حمایت می گردد. اتصال ورق ها به فونداسیون از طریق پیچ های مخصوص صورت می گیرد. بار عمودی سیم پیچ ژنراتور و تمام نیروهای جانبی که از اتصال کوتاه شدن شبکه به وجود می آید از طریق ورق های تخت نگهدارنده استاتور، به فونداسیون منتقل می گردد. یاطاقان مشترک پائینی در براکت پائینی نصب شده است و به وسیله ورقهاي تخت حمایت شده است. این ورق های تخت به فونداسیون وصل شده اند و نیرو های وارده از این طریق به فونداسیون منتقل می گردد. یاطاقان ها طوري طراحی شده اند که وزن رتور ژنراتور و قسمت های چرخنده توربین و روغن هیدرولیکی یاطاقان ها را تحمل نمایند. کلیه وزن وارد شده به یاطاقان مشترک و نیروهای حاصله از اتصال کوتاه روی رتور از طریق براکت پائینی و ورق های تخت به فونداسیون منتقل می گردد. ژنراتور به وسیله یک سیستم تهویه مدار بسته خنک می گردد. سیستم خنک کننده روغن یاطاقان ها به وسیله کولر های آبی روغنی به صورت جریان روغن در يك مدار بسته صورت می گیرد. در سرعت های پائین چرخش توربین ژنراتور که معمولاً در زمان استارت و توقف ژنراتور می باشد یک سیستم فشار روغن HPP روغن را با فشار زیاد به صورت یک فیلم روغن از روزنه های تعبیه شده در سطح قطعات یاطاقان کفگرد بین یاطاقان و رتور تزریق می نماید و باعث جلوگیری از سایش یاطاقان ها و روانكاري قسمت هاي چرخنده می گردد. ژنراتورها دارای یک سیستم برای بالا بردن رتور ( ROTOR JACK ) مي باشند كه در هنگام تعمیرات سالیانه استفاده می گردد . در اين حالت از مسیر هواي ترمز به وسیله پمپ فشار قوی موبايل روغن به زیر پیستون کفشک های ترمز فرستاده می شود. ژنراتور و متعلقات آن در اطاق ژنراتور نصب شده اند و به وسیله سرپوش ژنراتور آببندي و پوشش داده شده اند.

2-1 سیم پیچ 

1-2-1 چهار چوب سیم پیچ   

چهار چوب استاتور از ورق های جوشکاری شده ساخته شده است و نیروی هسته استاتور و ساير نیروهای وارده را به فونداسیون منتقل می نماید. رادياتورهاي خنك كننده در اطراف ترمینال ژنراتور به صورت یک مجموعه چند ضلعی در محیط سیم پیچ ژنراتور قرار گرفته اند. ساختار داخلی چهار چوب ژنراتور قسمتی از مدار گردشی هوا را ایجاد می نماید بنابراین کارآئی و استحکام چهارچوب ژنراتور شرايط مطلوب گردش جريان هوا را ايجاد مي نمايد. ميله هاي زبانه اي شكل جوش داده شده از چهارچوب به مركز لايه هاي هسته را حمايت مي كند . ورق های تخت نیروهای وارده به چهار چوب را به فونداسیون منتقل می نماید.

2-2-1 هسته استاتور   

هسته استاتور شامل لایه ها و قطعات دینام می باشند که به طور محوری از لایه هایی که به صورت برابر فضا داده شده اند به شكلي که مسیر های هوا را برای سیستم خنک کننده هسته ایجاد نمایند ساخته شده است. دو طرف لایه های هسته به وسیله وارنیش عایق کاری شده اند به منظور فشرده نمودن لایه ها ، ورق های انگشتی در دو انتهای هسته نصب شده اند. انگشتی ها فشار باعث انتقال نیروی متراکم به دندانه های هسته می شوند. به منظور جلوگیری از لرزش دندانه ها و نهایتاً جلوگیری از آسیب رسیدن به عایق بندی سیم پیچ، پیچ های عایق کلمپ ها در طول قسمت های مختلف هسته تراکم محوری لازم را بوجود می آورند. فشارهای میانی جمع شده اطمینان از توزیع مناسب نیروی فشار ارتفاع هسته را به ما می دهد.

3-2-1 سیم پیچ   

مشخصات سیم پیچ استاتور

  1. سیم پیچ های جلو و عقب
  2. شکاف های مشابه
  3. دو لایه
  4. شمش
  5. موجي
  6. چهار مجموعه متصل (سری) با اتصال ستاره خارج از سیم پیچ

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :96

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----