دانلود پایان نامه ارشد:بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مفاهیم و تعاریف فناوری اطلاعات و ارتباطات:

در مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعاریف و مفاهیم متعددی ارائه شده است که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می شود:

از نظر یونسکو فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارتست از روش های علمی ، فنی ، مهندسی و تکنیک­های مدیریت پردازش و کاربرد اطلاعات در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی (زارعی زوارکی، ۱۳۸۰).

در تعریفی که از آنونی (۲۰۰۲) آمده است، فناوری اطلاعات و ارتباطات به پردازش و توزیع داده ها با استفاده از سخت افزار و نرم افزار های رایانه­ای و تجهیزات ارتباط از راه دور گفته می شود (به نقل از نورا، ۱۳۸۵).

واتسن ICT را استفاده از اصطلاحی برای  توصیف تکنولوژی هائی که با اطلاعات سر و کار دارند و به ارتباطات کمک می کنند، می داند (همان منبع).

در اوایل ۱۹۹۰ به مجموعه ی سخت افزار، نرم افزار، شبکه و صنایع مرتبط به آنان، فناوری اطلاعات  گفته می شد. در فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید و محوریت بر روی جنبه­ی ارتباطی می باشد، به گونه ای که ارتباطات به منزله ی یک «باید» مطرح بوده که فناوری اطلاعات بدون آن امکان ارائه ی سرویس ها و خدمات را دارا نمی باشد (بدرقه، ۱۳۸۵).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

پایان نامه تعیین اثرات اجرای طرح هادی در بهبود کیفیت زندگی روستاییان بخش مرکزی شهرستان رشت
پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و اثر بخشی مدیران ادارات امور مالیاتی استان کردستان
پایان نامه تعیین کیفیت بر ارزش طول عمری مشتری در هتل
پایان نامه افزایش میزان هوش کلامی در کودکان با آموزش به شیوه قصه گویی دانلود متن کامل پایان نامه رشت...
پایان نامه وضعیت موجود شهر های منتخب در هریک از شاخص های حکمرانی خوب شهری
پایان نامه ارشد تفاوت تحریف های شناختی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *