پایان نامه کارشناسی رشته عمران : مروری کاربردی بر روش های مقاوم سازی و بهینه سازی پل ها در برابر زلزله

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه

با عنوان : مروری کاربردی بر روش های مقاوم سازی و بهینه سازی پل ها در برابر زلزله

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده فنی و مهندسی

پایان نامه کارشناسی

مهندسی عمران –عمران

عنوان:

مروری کاربردی بر روش های مقاوم سازی و بهینه سازی پل ها در برابر زلزله

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

چکیده

  هزینه ی مقاوم سازی ، بهینه سازی و نگهداری پل های دهانه بلند کالیفرنیا  که پل هایی  منحصر به فرد هستند و ساختارهای سازه ای پیجیده ای دارند ، از اهمیت قابل توجهی در حیات اجتماعی و اقتصادی دولت بر خوردار هستند.
وزارت حمل و نقل کالیفرنیا (Caltrans)  به طور مستقیم مسئولیت نگهداری و نظارت 9پل از ده پل در کالیفرنیا  را برعهده داشته و تنها پل گلدن گیت از طریق یک سازمان خصوصی و مستقل اداره می شود). علاوه بر گلدن گیت، پل Benicia – مارتینزوپل تنگه Carquinez  ، ریچموند، سان رافائل، سان فرانسیسکو و  خلیج اوکلند ، سان ماتئو هیوارد، و
Dumbarton  در شمال کالیفرنیا و وینسنت توماس و سن دیگو Coronado در جنوب
کالیفرنیا همگی نمونه ی پل های تحت نظارت وزارت حمل ونقل کالیفرنیا هستند . طراحی مقاوم و بهینه سازی برای پل خلیج  سانفرانسیسکوو اوکلند انجام شده
و پل  Dumbarton که از پل های نسبتا جدید هست  توسط Caltrans 
نیازی به   مقاوم سازی لرزه ای  را در این زمان ندارد. ارزیابی لرزه ای و مقاوم سازی برای شش  پل   توسط شرکت های مشاوره مهندسی در خارج انجام می شود.  علاوه بر مقاوم سازی پل های دهانه بلند موجود ، Caltrans نیز در طراحی مشاور 
و ساخت و ساز پل دهایی که از سه دهانه طولانی تر باشند، یا به عنوان ساختار های موازی اضافی موجود مانند پل Benicia – مارتینز و یا به عنوان پل جایگزین محسوب شوند، مشارکت می کند و  طراحی لرزه ای و مقاوم سازی و سایر ملاحظات و روش های  موجود و جدیدرا برای پلهای کالیفرنیا مورد بحث قرار می دهد.

معرفی :

زیر ساخت های حمل و نقل در کالیفرنیا تکیه بر اقتصاد محلی و منطقه ای خود  دارند که این عامل  به شدت در موجودیت  10  پل با دهانه های جدید که اتصال مناطق عمده شهری و بخشی جدایی ناپذیر از بزرگراه بین ایالتی را بر عهده دارند جهت دریافت عوارض  تاثیر گذار بوده است.  

 آسیب پذیری پل ها به حرکات زمین لرزه ها و پیامدهای آن نشان داده است شکست جزئی یا کامل یک پل  به حمل و نقل،  ، کالا ، مسافرت مردم و ارائه یسایر خدمات آسیب جدی وارد می کند. با توجه به اهمیت پلها با دهانه های طولانی و تلفاتشان در اثر وقوع حادثه ی لرزه ای بزرگمعیاری با  عنوان ” عمر حمل و نقل”  برای پاسخ به موارد اضطراری و پس از آن برای بهبودشرایط  منطقه ای و نیز جهت ارزیابیهای  ویژه، طراحی ، و مقاوم سازی  برای رسیدن به عملکرد لرزه ای قابل اعتماد از این پلهاتعریف می شود که با استفاده از آن می توان  تمام حرکات زمین در  زلزله احتمالی را برای یک پل خاص ارزیابی و شبیه سازی کرد.

معیار های بهره وری :

انتظارات از عملکرد لرزه ای پلهای بلند کالیفرنیا، با توجه به سازه ی پل های مختلف متفاوت است.در حالی که همه پل ها بایدبراساس عوامل لرزه ای طراحی شده باشند برای هر پل یک”معیار” فروپاشی تحت زلزله طرح منطقه از جنبه ی ایمنی بررسی می شود (نگاه کنید به شکل 1). عملکرد مورد انتظار یک پل بستگی به تعیین مقاومت وایستایی مورد نیاز پل ونیز اهمیت پل در سیستم حمل و نقل بزرگراه در دولت ایالتی می باشد. به عنوان مثال ، پل Benicia – مارتینز در تعیین مسیر امور بین المللی شریانی حیاتی است که نیاز به سطح خدمات فوری در آن دیده می شود و در صورتی که آسیب قابل توجهی منجر به بسته شدن طولانی مدت آن گردد خسارت های ناشی از آن بسیار بیشتر از هزینه ی مقاوم سازی آن خواهد بود . هزینه های مقاوم سازی یک پل دهانه بلند با استفاده از ضوابط لرزه ای طرح نیز تابع خطر پذیری منطقه است، یعنی ارزیابی زلزله تابعی از(هزینه ها) چه در هنگام مقاوم سازی و چه در صورت بروز حادثه می باشد و برای اطمینان از میزان ریسک مورد استفاده سطح خدمات و درجه ی اهمیت آن تعیین می شود. (توجه : برای برخی از پل های بلند، به عنوان مثال ، ریچموند سان رافائل، هزینه ها مستقیما توسط Caltrans به عنوان یک عامل طراحی از پیش لحاظ شده است).

طراحی و تحلیل لرزه ای :

 Caltrans  در طراحی لرزه ای و مقاوم سازی پلها  از برنامه ای  که در سال 1995 استفاده می کرد وبهع از سال 2003  اهمیت پل های بلنداز نظر شرایط زندگی، ایمنی، قابلیت، و تاثیر اجتماعی و اقتصادی برای دولت کالیفرنیا به رسمیت شناخته شده وبا گسترش رویکرد مقاوم سازی در دولت از ارزیابی پاسخ لرزه ای وروش های طراحی مبتنی بر اصول لرزه ای استفاده شد که مفاهیم مختلف کلیدی آن به شرح زیر است :

تعریف خطر : سایت ارزیابی خطر خاصی برای هر یک از پل ها ع بر اساس مکانیزم های کنترل سازه ،پارامترهای زمین شناسی سایت و… وجود دارد .یک روش سازگار و رویکرد کمیتی موقت که هیئت مشاوران   Caltrans ارائه می دهند تعریف پارامترها و روشهایی برای رخنمون های طیف های حرکت سنگ و زمین می باشد ، زمان سایت توسعه دهنده حرکت خاص همراه توسعه یافته بودند کل طول پل، و خاک ، پایه و اساس پل و ساختار تعامل مدل برای شرایط مختلف خاک در آن ارائه می شود.به طور خاص ازطریق بررسی های طولانی مدت حرکت  گسل نرمال و گسلهای  موازی  هدف طیف، و همچنین در نظرگرفتن اثرات دینامیکی و ترکیب حرکتی SFSI هر کدام از سازه ها که در محل می توان یک رویکرد منسجم برای انجام طراحی لرزه ای پل یا مقاوم سازی آن در نظر گرفت.

تعداد صفحه :73

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----