دانلود پایان نامه رشته روانشناسی : بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی

متن کامل پایان نامه رشته : روانشناسی

با عنوان : بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی

موضوع:

بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی با توجه به سبک یادگیری دانش آموزان پایه دوم راهنمایی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

عنوان        صفحه

فصل اول کلیات… 1

مقدمه. 2

بیان مساله. 3

فرضیه های پژوهش…. 4

سوالات تحقیق.. 4

مراحل اجرای طرح.. 5

فصل دوم ادبیات تحقیق.. 6

نظریه اندیشمندان. 7

تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع. 12

منابع.. 16

مقدمه

یادگیری رابطه ای است پویا بین دانش آموزان و واقعیت های فرهنگی خارج از او در  متن زمینه اجتماعی است . برخی از صاحبنظران اعتقاد دارند که سه نیروی فرهنگی – اجتماعی وجود دارد که تعلیم و تربیت باید در زمینه آموزشی آنها را فراهم کند.این سه نیرو عبارتند از آزادی، کثرت و مشارکت. در یک محیط غنی آموزشی فرد باید بدون جهت دادن به طور آزاد و متفکرانه به کاوش بپردازد، آموخته های خود را وحدت بخشد و به سوی تعالی گام بردارد. متأسفانه اغلب مدارس نه تنها چنین رسالتی را فراموش کرده اند،بلکه در جهت خلاف آن گام بر می دارند.(چن[1]،2011)

به اعتقاد آیزنر [2]تنها هدف تعلیم و تربیت بایدتقویت مباحثه و مناظره در کلاس باشد. معلمان باید بیشترین فرصت را برای تحقق چنین اهدافی در اختیار  دانش آموزان قرار دهند.دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می پردازند بهتر یاد می گیرند و از تجربه ی یادگیری لذت بیشتری می برند به نظر “پین” و ” ویتاکر[3]” (2000) یکی از مهمترین راهبردهای فعال کردن دانش آموزان در فرایند یادگیری استفاده از گروههای مطالعه و فراهم کردن فرصت های بحث و تبادل نظر است. به نظر می رسد از طریق یادگیری مشارکتی بهتر می توان چنین فرصتی را فراهم نمود.زیرا در این روند دانش آموزان در قالب گروهها ی کوچک یا همگون برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر کار می کنند و تلاش می کنند تا یادگیری خود و دیگران را به حداکثر برسانند(گوکال[4]،1995 و آنویوبازی[5]،2001 ).یادگیری مشارکتی به معنای گروه بندی شاگردان براساس توانایی ها ی مشابه نیست ، بلکه ناهمگونی اعضای گروه از نظر نژاد ، زبان ، فرهنگ، هوش و پیشرفت تحصیلی کارایی روش را افزایش می دهد.(کوهن[6]،2003). تاریخچه پژوهشهای مربوط به یادگیری مشارکتی به دهه 1920 میلادی باز می گردد. جانسون و همکاران(2000) در یک بررسی گسترده به 164 مطالعه در زمینه یادگیری مشارکتی اشاره می کنند. از کل این پژوهش ها حدود 28 درصد از سال 1990 انجام گرفته و بقیه آنها از دهه 1970 به بعد انجام شده است این پژوهش ها در همه سطوح آموزشی انجام شده است (فهامی ،1388).

بیان مساله

حال با توجه به این مطالب به نظر میرسد به منظور در گیر کردن و ادامه شرکت دانش آموزان در فرایند یادگیری و فراگیری هر چه بیشتر مطالب توسط آنها ، فهم ترجیحات، سبک یادگیری و سبک شناختی هر یک از آنها بسیار مؤثر است.بنابر این سازگار کردن روشهای آموزشی دانش آموزان با سبک های یادگیری آنها بسیار سودمند است.  این امر مستلزم این است که  در ابتدا سبک ها ی یادگیری آنها را شناسایی کنیم. هدف اصلی این پژوهش نیز شناسایی نقش رویکردهای یادگیری در میزان اثربخشی روش یادگیری مشارکتی در درس ریاضی است.

فرضیه های پژوهش

  • دانش آموزانی که به روش یادگیری مشارکتی آموزش داده می شوند نسبت به دانش آموزانی که به روش معمول آموزش دریافت می کنند، پیشرفت تحصیلی بیش تری در درس ریاضی دارند.
  • تأثیرروش یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی با توجه به سبک یادگیری دانش آموزان متفاوت است
  • دانش آموزان با سبک یادگیر ی سطحی در گروه آزمایش پیشرفت تحصیلی پایین تری نسبت به گروه کنترل در درس ریاضی دارند.
  • دانش آموزان با سبک یادگیری عمیق در گروه آزمایش پیشرفت تحصیلی بالاتری نسبت به گروه کنترل در درس ریاضی دارند.
  • سبک یادگیری عمیق با نمرات ریاضی دانش آموزان رابطه مثبتی دارد.
  • سبک یادگیری سطحی با نمرات ریاضی دانش آموزان رابطه منفی دارد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :21

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     09128346577        info@payan20.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  info@payan20.ir

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

شماره کارت :  6037997149778160 بانک ملی به نام محمد علی رودسرابی