دانلود پروژه رشته مکانیک با موضوع سيستمهاي ترمز ضد قفل A.B.S

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه رشته : مکانیک

با عنوان : سيستمهاي ترمز ضد قفل A.B.S

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

عنوان پروژه :

سيستمهاي ترمز ضد قفل A.B.S

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

بنديكس مكاترونيك II

سيستم بديكس مكاترونيك II [1]برروي فورت كانتور[2]و مركوري ميستيك[3] مدل 1995 نصب گرديد. انتخاب سيستم كنترل قدرت[4] موجود بر روي اين سيستم اختياري[5] است و به سفارش مشتري انجام مي‌شود.

مكاتورونيك II يك سيستم غير مجتمع چهاركاناله مي باشد و از روي سيستم ترمز اصلي معمولي و يك واحد هيدروليكي نصب شده در بين سيلندر اصلي و ترمزهاي چهارچرخ تشكيل شده است. واحد هيدروليكي خود متشكل است از:

يك محرك هيدروليكي، يك پمپ فشار ABS يك تنظيم كننده الكترونيكي كه جعبة رله اي برروي آن سوار شده و دو عدد شير فشارشكن. ترمز هر يك از چهارچرخ توسط يك شير سلونوئيدي مجزا ومستقل كه در يك محرك هيدروليكي[6] تعبيه شده كنترل مي‌شود در حالتي كه سرعت خودرو بيش از mph3 بوده و يكي از چرخها در آستانة‌قفل شدن باشد شيري باز شده و فشار روغن آن چرخ را آزاد مي كند تا بتواند آزادانه و متناسب با سرعت خودرو حركت كند. اين دوره مي‌تواند در يك ثانيه چند بار تكرار شود. بروز نقص در سيستم ABS هيچ مشكلي براي سيستم ترمز اصلي به وجود نمي آورد. سيستم كنترل قدرت از همان سيستم اصلي ABS و يك پمپ و يك شير اضافي كه روي تنظيم كننده هيدروليكي سوار شده استفاه مي كند. اگر سرعت خودرو كمتر ازmph 30 بوده و در اثر شتاب زياد يكي از چرخهاي محرك به طور هرز بچرخد (اصطلاحا به صورت بكسواد) در اين صورت يكي از شيرها باز شده وبه پمپ اجازه مي دهد تا فشار ترمز درآن چرخ را بيافزايد و بدين ترتيب از چرخش هرز آن چرخ به دور خود جلوگيري كند. با اين عمل در واقع گشتاور زيادي به چرخ وارد مي‌شود در همين حال دريچه گاز نيز به آرامي بسته مي‌شود تا گشت آور موتور را كاهش دهد. در سرعت هاي بالاي mph30 گشتاور توسط تنظيم دريچه گاز كنترل مي‌شود زيرا بكارگيري ترمز دريكي ازچرخهاي محرك ممكن است باعث ناپايداري خودرو شود.

سيستم بوش

بوش (2)

سيستم ترمز ضد قفل بوش S2[7]، سيستم غير مجتمعي است كه در سال 1978 براي نخستين بار، در اروپا و در سال 1985، در آمريكاي شمالي (توسط شركتهاي بي‌.ام.و[8] و مرسدس[9] ) مورد استفاده قرار دگرفت. اين سيستم توسط بسياري از خودروسازان از قبيل آئودي[10]، بي.ام.و كرايسلر[11]، فورود[12] ، جنرال موتورز[13]، ايسوزو[14]، نيسان[15]، پورشه[16]، سوبارو[17]، سوزوكي[18] و تويتا[19] به كارگرفته شد. سيستم بوش2، در نمونه هاي سه و چهاركاناله عرضه مي‌شود كه عبارتند از: S2، E2، U2، و S2 ميكرو[20].

وسايل نقيه‌اي كه سيستم ترمز اصلي آنها به دومدار هيدروليكي مجزاي عقب و جلو تقسيم شده است. از سيستم سه كاناله استفاده مي كنندو براي هر يك از چرخهاي جلو در كانال مجزا و براي جفت چرخهاي عقب، يك كانال به كار گرفته مي‌شود. هر يك از چرخهاي جلو داراي يك سنسور سرعت چرخ مي باشند. در برخي از مدل ها، براي هر يك از چرخهاي عقب يك سنسور مجزا استفاده شده و در برخهي ديگر براي اندازه گيري سرعت چرخهاي عقب يك سنسور مجزا استفاده شده و در برخي ديگر براي اندازه گيري سرعت چرخهاي عقب، يك سنسور برروي ديفرانسيل نصب مي‌شود.

خودروهايي كه سيستم ترمز اصلي آنها به صورت قطري مجزاست و از سيستم جهاركانالي استفاده مي كنند.

ترمز و چراغ هشدار ABS به (شكل مراجعه شود). سيستم هاي بوش S2 را ميتوان به واسطه تنظيم كننده هيدروليكي شان شناسايي كرد (به شكل مراجعه شود).

واحد كنترل الكترونيكي

به شكلهاي 3-2 و 4-2 مراجعه شود.

واحد الكترونيكي در واقع سيستم بوش 2، مي باشد كه با توجه به مدل سيستم، در محلهاي متفاوتي نصب مي‌شود. اجزاي اين واحد كنترل عبارتند از: يك مدار ورودي، دومدار ديجيتالي LSI [1] يكسان، يك حافظه مركب تثبيت كننده ولتاژ – كد نقض[2]، دو مدارخروجي و يك راه‌انداز اداز شير سلنوئيدي. هر كدام از مدارهاي LSI، سيگنال هاي ورودي از يك جفت ازچهار سنسور را دريافت مي كنند (به شكل مراجعه شود). تقسيم سيگنال ها در بين دو مدار، باعث افزايش سرعت پردازش مي گردد.

اطلاعات خروجي ازسنسورهاي هاي چرخ به مدار ورودي داخل شده و درآنجا به سيگنال هاي موج مربعي آنالوگ تبديل و سپس تقويت مي شوند. سيگنال هاي موج مربعي به كنترل كننده ديجيتال ارسال و در آنجا به سيگنال هاي ديجيتال تبديل مي‌شوند (10بيت – ورد[3]). در هنگام پردازش ، داخلهاي حاصل از جاده هاي ناهموار و حركت سيستم تعليق پاكسازي مي شوند . سيگنال هي تبديلي به واحد محاسبه[4] وارد شده و پس از تحليل و آناليز به سيگنال هاي عملياتي تبديل مي شوند كه براي كنترل شيرهاي سلونوئيدي به كار مي روند.

مدارهاي ناظر[5] ECU كه هر كدام، در يك مدار LSI قرار دارند. تمامي اجزاي الكتريكي سيستم ABS را تست مي نمايند تا از عملكرد صحيح‌آنها اطمينان حاصل كنند. اين مدار، مواردي همچون مجموع سيگنال هاي غير منطقي و پايداري[6]آنها را آزمايش مي كند. هنگامي كه يك مدار ناظر خطايي را مي يابد، سيستمABS را خاموش و يك عيب را ثبت ميكند. همچنين اين مدار در اين لحظه چراغ هشدار ABS را نيز روشن مي كند.

مدارخروجي ECU ، از ترازنزيستورهاي قدرت[7]، به عنوان سوييچ هايي براي كنترل شيرهاي سلوئيدي ABS، از طريق راه اندازها، استفاده مي كند كه اين راه اندازها، سيگنال هايي با شدت جريان كافي را براي تحريك شيرها، توليد مي كنند.

حافظه تثبيت كننده ولتاژ – كد نقص، ولتاژ سيستم ABS را در يك محدوده معين نگاه داشته و در صورت افت بيش از حد آن، سيستم را خاموش مي كند. همچنين اين قسمت، كدهاي مربوط به عيوب را ثبت و چراغ اخطار ABS را كنترل مي كند.

[1] – مخفف Integration Large Scale كه به مدار «مجتمع سازي در مقياس بزرگ» نيز مرسوم است مدار مجتمعي است كه داراي 100 تا 500 دريچه منطقي معادلژ. با 10000 تا 16000 بيت حافظه باشد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :45

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----