پایان نامه میزان تاثیرپذیری اجزاء نقشه استراتژی جهاد دانشگاهی استان سمنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

-۲-۳-۱- تدوین استراتژی

مقصود از تدوین استراتژی این است که:

  1. مأموریت و چشم‌انداز سازمان تعیین شود؛
  2. عواملی که در محیط خارجی سازمان را تهدید می‌کنند یا فرصت‌هایی را که برایش بوجود می‌آورند شناسایی شوند؛
  3. نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان شناسایی شوند؛
  4. اهداف سازمان تعیین شوند؛
  5. در پایان در نظر گرفتن استراتژی‌های گوناگون و انتخاب استراتژی‌های خاص جهت ادامه فعالیت (دیوید، ۱۹۹۷).

لذا می‌توان مراحل فوق را به عنوان اجزاء یک برنامه‌ریزی استراتژیک برشمرد که در ذیل به تفضیل در مورد آن بحث خواهد شد.

 

۲-۲-۳-۲-اجرای استراتژی

در این مرحله استراتژیهای تعیین شده در مرحله تدوین بایستی به اجرا در آیند. برای اجرای استراتژیها ابتدا اهداف و سیاستها در راستای ماموریت و استراتژیهای تعیین شده و بر اساس آنها منابع سازمان تخصیص داده میشوند و سپس در ساختار مناسبی و با فرهنگ سازنده هدایت می شوندتا استراتژیها به اجرا درآیند.

 

۲-۲-۳-۳-ارزیابی استراتژی

در این مرحله تغییرات احتمالی عوامل اثرگذار داخلی و خارجی و اثرات احتمالی آنها بر ماموریت، اهداف واستراتژیها و راهکارهای اجرایی بررسی میشود. همچنین نحوه انجام هرکدام از مراحل تدوین و اجرای استراتژی از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار میگیرند و در نهایت نتایج به دست آمده و نحوه دستیابی به آنها مورد ارزیابی قرار میگیرند تا انحرافات احتمالی شناسایی شده و در جهت رفع آنها اقدام شود)دیوید، ۱۹۹۷(.

 

نمودار (۲-۲): الگوی جامع مدیریت استراتژیک )منبع :دیوید، ۱۹۹۷

۲-۲-۴-اجزاء برنامه‌ریزی استراتژیک

برای برنامه­ریزی و تدوین استراتژی در سازمان­ها مراحل زیر باید انجام پذیرد. ابتدا باید بیانیه مأموریت و چشم‌انداز سازمان مشخص گردد. در این مرحله فلسفه وجودی سازمان تشریح
می­گردد. درگام بعد، مضامین استراتژیک یا فرایند­های ارزش­افزایی که در دستیابی به چشم‌انداز مـؤثرند؛ مشخص می­گردد. گام بعد تعیین اهداف کلان سازمان است. در این قسمت جهت­گیری کلی سازمان مشخص می­گردد. در مرحله بعد تجزیه ‌و تحلیل‌های محیط سازمان صورت می­گیرد. یکی از روش­های مناسب برای این کار، استفاده از ماتریس سوات می­باشد. ماتریس سوات این امکان را ایجاد می­کند که با استفاده از نقاط ضعف و قوت داخلی و تهدید­ها وفرصت­های خارجی، استراتژی­های مناسب سازمان تدوین گردد. در این بخش، مدل ارائه شده متناسب با سازمان­های رسانه­ای بومی گردیده و هر یک از مراحل به تفضیل توضیح داده شده است.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود پایان نامه روانشناسی

متن کامل پایان نامه

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

پایان نامه بررسی آثار و احوال احمدزکی ابوشادی
پایان نامه نقش وجایگاه حقوقی رییس قوه مقننه درحقوق عمومی ایران
پایان نامه ارزیابی تأثیر فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان؛ مورد مطالعه: من...
پایان نامه بهینه­ سازی ترمواکونومیک و اگزرژو اکونومیک بویلربازیاب حرارت سیکل ترکیبی و سیستم تولید هم...
پایان نامه سنجش تاثیر کیفیت روابط شرکت با خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها
پایان نامه بررسی اثربخشی تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی بر سرمایه گذاری و اشتغال
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *