پایان نامه روانشناسی درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه­ی درسی

در ایران به دلیل نو بودن موضوع کاربرد فناوری های نوین در آموزش و پرورش، خصوصا برنامه ی درسی تحقیقات اندکی انجام شده است و تعداد محدود تحقیقات اجرا شده در زمینه ی کاربرد کامپیوتر در آموزش و پرورش و در ماده ی درسی خاص کامپیوتر در دوره ی متوسطه بوده است. در این رابطه مهرمحمدی و نفیسی (۱۳۸۳) در مطالعه ای با عنوان تدوین سیاست های راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش به لزوم پاسخگویی آموزش و پرورش به نیازهای عصر اطلاعات، بهره گیری از توانایی های نوین فاوا، بومی سازی تولید فناوری آموزشی و استفاده از فرصت ایجاد تحول در زمینه ی ضرورت های بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش اشاره کرده اند.

مطالعات توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حداقل چهار رویکرد گسترده را که از طریق آن نظام های آموزشی و مدارس فناوری اطلاعات و ارتباطات را (در برنامه درسی) اتخاذ و بکار برده اند مشخص می کند، این چهار رویکرد عبارتند از: ظهورکننده، کاربردی، ادغامی و تحولی.

رویکرد ظهورکننده: مدارس در مراحل اولیه ی توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، رویکرد ظهورکننده را به نمایش می گذارند. این مدارس خریداری یا اعانه گرفتن تجهیزات کامپیوتری و نرم افزاری را آغاز می نمایند. مدارس در مرحله ی ظهورکننده هنوز به روش سنتی و معلم محوری استوار هستند.

رویکرد کاربردی: مدارسی که در آنها فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درک شده است رویکرد کاربردی را نشان می دهند. در این مرحله معلمان تسلط زیادی بر محیط یادگیری دارند. مدیران و معلمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای وظایفی که تاکنون در مدیریت مدرسه و برنامه ی درسی اجرا می کردند، استفاده می کنند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *