پایان نامه ارشد مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

ب) اعتیاد به اینترنت

تعریف نظری: اعتیاد به اینترنت نوعی اختلال کنترل تکانه است که به استفاده بیش از حد از اینترنت به نحوی اطلاق می­گردد که سایر فعالیت­های اجتماعی فرد را تحت تأثیر قرار داده و به افت عملکرد وی در حوزه­های مختلف شغلی، علمی، اجتماعی، حرفه­ای، خانوادگی، اقتصادی و روان­شناختی منجر می­شود، به گونه­ای که باعث نادیده انگاشتن روابط در دنیای واقعی مثل دوستان و خانواده می­گردد (حسن­پور، ۱۳۸۵).

تعریف عملیاتی: در مطالعه حاضر، مقصود از اعتیاد به اینترنت نمره آزمودنی در مقیاس اعتیاد به اینترنت یانگ[۱] است که دارای ۲۰ ماده است و برای ارزیابی نمره حاصل، از دستورالعمل یانگ (۱۹۹۸)، استفاده شد، بدین معنا که نمره ۰ تا ۳۹ نشان­دهنده کاربر معمولی، نمره ۴۰ تا ۶۹ نشان­دهنده کاربر در معرض خطر و نمره ۷۰ تا ۱۰۰ نشان­دهنده کاربر معتاد است.

[۱] – Young

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۲-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی برون گرایی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۳-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی گشودگی نسبت به تجربه دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۴-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی سازش پذیری دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

مطالب مشابه

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *