پایان نامه ارشد مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

ب) اعتیاد به اینترنت

تعریف نظری: اعتیاد به اینترنت نوعی اختلال کنترل تکانه است که به استفاده بیش از حد از اینترنت به نحوی اطلاق می­گردد که سایر فعالیت­های اجتماعی فرد را تحت تأثیر قرار داده و به افت عملکرد وی در حوزه­های مختلف شغلی، علمی، اجتماعی، حرفه­ای، خانوادگی، اقتصادی و روان­شناختی منجر می­شود، به گونه­ای که باعث نادیده انگاشتن روابط در دنیای واقعی مثل دوستان و خانواده می­گردد (حسن­پور، ۱۳۸۵).

تعریف عملیاتی: در مطالعه حاضر، مقصود از اعتیاد به اینترنت نمره آزمودنی در مقیاس اعتیاد به اینترنت یانگ[۱] است که دارای ۲۰ ماده است و برای ارزیابی نمره حاصل، از دستورالعمل یانگ (۱۹۹۸)، استفاده شد، بدین معنا که نمره ۰ تا ۳۹ نشان­دهنده کاربر معمولی، نمره ۴۰ تا ۶۹ نشان­دهنده کاربر در معرض خطر و نمره ۷۰ تا ۱۰۰ نشان­دهنده کاربر معتاد است.

[۱] – Young

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۲-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی برون گرایی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۳-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی گشودگی نسبت به تجربه دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

۴-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی سازش پذیری دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی

مطالب مشابه

پایان نامه طراحی ساختمان اداری بنیاد مسکن شهر ایلام
پایان نامه توسعه مدل ریاضی برای بهبود کیفیت و سلامت محصول همراه با پایداری محیط زیست و کارآمدی حمل و...
پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه
پایان نامه ارشد ارتباط آموزش مهارت های زندگی با کاهش افسردگی دانش آموزان
دانلود پایان نامه ارشد بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر تاب آوری
پایان نامه:تأثیر آموزش مبتنی بر هوش‌های چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانش‌آموزان
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *