دانلود پروژه رشته مکانیک با موضوع شرح عملكرد كلي اتومبيل پرايد

متن کامل پایان نامه رشته : مکانیک

با عنوان :  شرح عملكرد كلي اتومبيل پرايد

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد بافق

عنوان تحقيق:

شرح عملكرد كلي اتومبيل پرايد

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

چکیده:

موتور پرايد داراي سيلندر چدني و سر سيلندر آلومينيومي است. براي گردش ميل لنگ، پنج محور ثابت در نظر گرفته شده است براي هر سيلندر يك سوپاپ ورود وي يك سوپاپ خروج در نظر گرفته شده است و حركت آن هم توسط يك ميل سوپاپ كه در سيلندر قرار دارد و حركت چرخش خود را از ميل لنگ توسط تسمه ميگيرد و استفاده از تسمه هم باعث كم شدن سرو صدا مي شود و حركت نوساني بادامك ها ميل سوپاپ مستقيماً به اسبكها وارد مي شود و سوپاپها را باز و بسته مي كند.

سيستم روغن كاري از نوع تحت فشار است و جريان روغن پس از عبور از يك فيلتر كه به صورت سري در مدار جريان روغن تعبيه شده است به ديگر مسير يا هدايت مي شود. پمپ روغن از نوع دور موتوري غير هم مركز است و چرخش خود را از انتهاي جلوي ميل لنگ كسب مي كند. به دليل برابري دور ميل لنگ و روتورهاي پمپ و همچنين بزرگي نسبي روتورها، توان بالايي در تأمين روغن مورد نياز موتور دارد.

موتور و ؟؟ به صورت متصل به همه كثير و در جهت محور عرضي اتومبيل به روي شاخص نصب مي شود و نيروي خود را توسط دو عدد پلوس با اتصلات ويژه به چرخهاي جلوي اتومبيل انتقال مي دهند.

بازرسي هاي لازم و دوره اي موتور:

بازرسي هاي دوره اي موتور بايد در زمان بندي خاص باشد تا بتوان عيوب موتور را گرفت.

روغن موتور:

هر هفته كلي مسافت 400 الي 500 كيلومتر بايد سطح روغن مورد بررسي قرار گيرد وقتي كه موتور خاموش است كيج روغن را از محل خود در مي آوريم. مقدار آن بايستي تا F باشد و در صورتي كه به L رسيده باشد بايد 5/0 تا 1 ليتر روغن به آن اضافه شود.

كيفيت روغن را نيز مي توان آزمايش كرد اگر روغن كاملاً سياه يا نزديك به سياهي باشد و يا لزميت آن كمتر از روغن نو باشد بايد حتماً آن روغن تعويض شود.

دلايل كاهش روغن:

  • نشت روغن از تمامي درزها و اتصلاتي كه روغن در آنجا با فشار يا بدون فشار حضور دارد
  • بدليل فرسودگي بيش از حد سيلندر و پيستون و رينگ روغن و گشاد شدن كايدهاي سوپاپ و خشك شدگي كاسه نمدها و اورينگ هاي كنترل روغن- فرسايش بيش از اندازه و افزايش لقي يا تاقانهاي متحرك موتور
  • بدليل پايين بودن ويسكوزيته و از دست دادن خاصيت روانكاري بعضي از روغن ها در موتورهاي سالم هم مي سوزند.

بازديد فيلتر هوا:

با مشاهدة ملايمي مانند آغشتگي به روغن، پارگي و يا هر گونه آسيب ديدگي كاغذ و دو لبة فيلتر بايد آن را تعويض كنيم. و در بعضي مواقعه شدت گرفتگي فيلتر به قدري زياد است كه نمي گذارد هوا از آن عبور كند و در اين شرايط بايد حتما آن را تعويض كنيم.

 

بازديد سيستم خنك كننده:

1- بازديد كليه شيلنگ ها و لوله هاي عبور آب به لحاظ عدم پوسيدگي، پارگي و نشت كه بايد اصلاح شود در غير اين صورت موتور آب خود را از دست داده و آسيب جدي مي بيند.

2- بازديد ميزان آب موجود در رادياتور كه بايستي تا نزديكي درچه رادياتور باشد براي اين كار بايد موتور خنك باشد و آب در رادياتور بايد بين Low ,Full باشد.

3- تسمه واتر پمپ كه آلترناتور را نيز به گردش در مي آورد نبايد داراي پوسيدگي يا ترك هاي در لبه هاي داخلي و بيروني باشد.

بازديد سيستم جرقه زني:

شمع ها را بايد مورد بازرسي قرار داد و خرابي رزوه ها و اثر آب بندي آنها وجود روغن بر روي الكتروها و فرسودگي الكترو ها از علائمي هستند كه در صورت مشاهده بايد شمع ها را تعويض شوند.

درب دلكر را از نظر ترك خودرگي، رسوب گرفتن ترمينالها، سوختگي يا خوردگي ترمينالها و سائيدگي زغالها مورد بررسي قرار ميدهيم.

آزمايش فشار تراكم:

كاهش قدرت موتور و همچنين نامنظم كار كردن آن كه با لرزش نيز همراه است. كه براي آزمايش آن از اين طريق استفاده مي كنيم.

1- موتور را تا درجه حرارت نرمال گرم مي كنيم

2- موتور را خاموش مي كنيم و تمام شمع هاي آن را باز مي كنيم.

3- سيم مثبت كويل را باز مي كنيم تا مدار ثانويه سيستم جرقه زني قطع شود

4- پدال گاز را تا انتها نگه مي داريم و شروع به استارت زدن مي كنيم

5- پس از چند دور گردش موتور، عقربة فشار سنج به نقطه اي مي رسد كه ديگر حركت نمي كند و همانجا مي ايستد عددي كه مقابل نوك عقربه است معرف ميزان فشار تراكم سيلندر است.

بازرسي و تنظيم لقي سوپاپ ها ( فيلر گيري)

فيلر گيري سوپاپ هاي موتور به دليل فرسايش لبة سوپاپها و نشيمنگاه آنها بايستي هر 10000 كيلومتر انجام مي شود در غير اين صورت نه تنها موتور به طور نامنظم كار مي كند، بلكه با كاهش تدريجي خلاصي يا لقي سوپاپ و ادامة كار موتور در اين شرايط سوپاپ ها مي سوزند. همچنين اگر لقي سوپاپها بيش از اندازه باشد موتور بد كار مي كند و ايجاد صدا مي كند. البته سوپاپها در يك موتور تازه تعمير بايستي پس از كلي 1000 كيلومتر مسافت بازرسي سطح آب باطري و سنجش غلظت آن

در هر 1500 كيلومتر بايد سطح آب باطري بازديد شود سطح آب باطري بايد بين دو خط موازي روي ديوارة كنارة باطري باشد در صورت كم بودن بايد به آن آب مقطر اضافه شود و غلظت اسيد هم با غلظت سنج اندازه مي گيرند. و همچنين اگر اتصالات كثيف بشاد يا محكم هم نباشد اتصلات باطري با افت ولتاژ مي شود.

كم شدن كمپرس يا فشار تراكم سيلندرهاي موتور:

كم بودن قدرت و كنش موتور را مي توان از علائم كم شدن كمپرس دانست و حتي چرخش آسان ميل لنگ هنگامي كه موتور خاموش است و دليل آن سائيده شدن سيلندر و پيستون، رينگ پيستون و يا شكستن رينگ كمپرس مي تواند باشد. اين پمپ را از طريق تست كمپرس موتورتوسط دستگاه كمپرس سنج هم انجام مي دهند.

تعميرات موتور:

  • باز كردن قاب تسمه، تعويض تسمه تايمينگ و تعميرات مربوط به اويل پمپ و كاسه نمد آن كه كاسه نمد جلوي ميل لنگ مي باشد.

2- تعميرات مربوط به سرسيلندر مثل واشر سرسيلندر و تعمير سوپاپ و فنر سوپاپ ها و كربن ؟؟ سيلندر و در صورت نياز قاب كثيري سيلندر

3- تعميرات مربوط به دلكو، واتر پمپ، استارت، دينام و ساير قسمتهاي موتور

4-تعميرات مربوط به فلايول، دندة فلايون و كاسه نمد و بلبرينگ انتهاي ميل لنگ از طريق باز كردن پيچ هاي دور پوستة كلاج و جدا كردن گيربكس از موتور

تعمير اساسي موتور:

1- براي باز كردن موتور ابتدا بايد كاپوت ماشين را به دليل استفاده از جرثقيل باز كرد.

2- آب رادياتور را خالي مي كنيم

3- اتصلات باطري را براي جلوگيري از اتصال كوتاه باز مي كنيم

4- روغن موتور را تخليص كنيم.

5- شلنگ هاي واتر پمپ و لوله بخاري و شلنگ بالا و پايين رادياتور را باز مي كنيم

6- كليه فيش هاي متصل به آلتوناتور كوئل و دلكو و استارت را باز مي كنيم

7- لوله بين بوستر ترمز و مانيفولد هوا و سيم گاز كاربراتور را جدا مي كنيم.

8- لوله ورودي بنزين به پمپ بنزين را جدا مي كنيم

9- گلويي اگزوز را از مانيفولد دو جدا مي كنيم. و بعد موتور را با جرثقيل بيرون مي آوريم و به پاية مخصوص مي بنديم و پمپ آن را برطرف مي كنيم.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :45

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----