دانلود پروژه رشته مهندسی برق : كنترل مستقيم گشتاور در موتورهاي القايي دو تغذيه و شيوه­هاي بهبود عملكرد اين روش

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه

با عنوان : كنترل مستقيم گشتاور در موتورهاي القايي دو تغذيه و شيوه­هاي بهبود عملكرد اين روش

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحدتهران جنوب

دانشکده فنی

عنوان پروژه:

كنترل مستقيم گشتاور در موتورهاي القايي دو تغذيه و شيوه ­هاي بهبود عملكرد اين روش

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

 چکیده :

در سال­هاي اخير روش­هاي بهبود عملكرد كنترل مستقيم گشتاور (DTC ) در موتورهاي القايي دو تغذيه مورد توجه بسياري از محققان قرار گرفته است. موضوع اصلي روش كنترل مستقيم گشتاور چگونگي انتخاب بردار ولتاژ مناسب براي كنترل گشتاور و ديگر كميات مورد كنترل مي­باشد.

روش كنترل مستقيم گشتاور كلاسيك در موتورهاي القايي دو تغذيه مانند موتورهاي القايي معمولي داراي نقاط ضعفي مي­باشد. ضمنا با توجه به اينكه ماشين القايي دو تغذيه اغلب به صورت ژنراتور در نيروگاه بادي استفاده مي­گردد. ايجاد شرايط لازم براي اتصال نيروگاه به شبكه و امكان ايجاد كنترل جريان راكتيو و ضريب توان در شبكه داراي اهميت بسياري مي­باشد.

در اين پروژه علاوه بر بيان روش­هايي براي ازبين بردن عيوب كنترل مستقيم گشتاور كلاسيك نظير كاهش كاهش و تثبيت فركانس كليدزني و كاهش ريپل شار و گشتاور به بيان ساختارهايي از روش كنترل مستقيم گشتاور مي­پردازيم كه در آن بتوان سنكرونيزم ژنراتور با شبكه را فراهم كرد و يا جريان راكتيو و ضريب توان را توسط اين ساختار كنترل كرد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

1-1- اهميت کنترل موتور القايي.

1-2- محرکه هاي با کارايي بالا در کنترل موتورهاي القايي

1-3- کنترل برداري موتور القايي.

1-4- کنترل مستقيم گشتاور

1-5- اهمیت استفاده از ماشین القایی دو تغذیه

فصل دوم: اصول كلي كنترل مستقيم گشتاور

2-1- مقدمه

2-2- بردارهاي اينورتر منبع ولتاژ سه فازه ) VSI ( 2

2-3- کنترل مستقيم شار

2-4- کنترل مستقيم گشتاور

2-5-تشکيل جدول کليد زنی. 2

فصل سوم: كنترل مستقيم گشتاور با دو جدول كليدزني

3-1- مدل VSI   2

3-2- مدل DFIM   2

3-3- مدل نهایی. 2

3-4- کنترل مستقیم گشتاور 2

3-4-1- اصول DTC.. 2

3-4-2- DTC به کار رفته برای موتور القایی دو تغذیه. 2

3-5- نتایج آزمایش… 2

فصل چهارم: كاهش ريپل گشتاور در موتور القايي با جاروبك

4-1- موتور القایی دو تغذیه. 2

2- مطالعه تاثیر بردارهای ولتاژبر موتور القایی دو تغذیه-4. 2

4-3- استراتژی DTC پیشبین برای حداقل کردن ریپل گشتاور در فرکانس سوئیچینگ ثابت2

4-4- استراتژی کنترل DTC برای کاهش ریپل گشتاور و شار و فرکانس کلیدزنی کم. 2

4-5-کاهش تلفات توان در حالت کلید زنی. 2

4-6- نتایج شبیه سازی. 2

فصل پنجم: كنترل مستقيم گشتاور ژنراتور القايي دوتغذيه با ضريب توان قابل تنظيم روتور

5-1- مدل توربين بادي. 2

5-2- اصول كنترل مستقيم گشتاور 2

5-3- كنترل ضريب توان قابل تنظيم روتور 2

5-4- ارتباط ميان ضريب توان استاتور و ضريب توان روتور 2

5-5- تعيين سيستم کنترل مستقيم گشتاور درDFIG.. 2

5-6- تخمين سكتور شار روتور 2

5-7- انتخاب بردار ولتاژ روتور 2

5-8-كنترل مستقيم گشتاور با ضريب توان قابل تنظيم استاتور 2

5-9- نتايج شبيه سازي. 2

فصل ششم: سنكرونيزم با شبكه براي ماشين­هاي القايي دو تغذيه توسط كنترل مستقيم گشتاور

6-1- مقدمه. 2

6-2- تشريح سيستم DFIG.. 2

6-2-1 DTC براي مبدل سمت روتور 2

6-2 -2- كنترل برداري مبدل سمت منبع. 2

6-3- فرايند سنكرونيزم با شبكه. 2

6-4- كنترل مستقيم گشتاور براي ايجاد سنكرونيزم. 2

6-5- باز بست خودكار 2

6-6- كنترل مستقيم گشتاور مجازي براي ماشينهاي القايي دو تغذيه متصل به شبكه. 2

6-6-1- اصول كنترل مستقيم گشتاور مجازي. 2

6-7- نتايج شبيه سازي. 2

فصل هفتم: کنترل مستقیم گشتاور برای موتورهای القایی دو تغذیه بدون جاروبک

7-1- مقدمه. 2

7-2- ماشين مدل. 2

7-3- سرعت عملكرد سنكرون. 2

7-4- كنترل مستقيم گشتاور 2

7-4-1- معادلات توصيف كننده مشتق شار و گشتاور 2

7-4-2- جدول بردارهاي ولتاژ 2

7-5- استراتژي حداقل كردن ريپل گشتاور 2

   7-6- نتايج شبيه سازي. 2

نتيجه گيري. 2

مراجع 

– اهميت کنترل موتور القايي

موتورهاي القايي از نظر هزينه و سادگي ساخت نسبت به انواع ديگر موتورها برتري دارند و به طور وسيع در صنعت مورد استفاده قرار گرفته­اند. از اين رو کنترل اين نوع موتورها از اهميت خاصي برخوردار است. اما با وجود سادگي ساختار ماشين القايي کنترل دور و موقعيت آنها براي داشتن سرعت و گشتاور دلخواه، پيچيده تر از ساير موتورها در صنعت مي­باشد.

– محرکه هاي با کارايي بالا در کنترل موتورهاي القايي

در سال 1986 که ايده روش کنترل مستقيم گشتاور[1](DTC) اولين بار توسط Takashi مطرح شد و نيز در طي آن تا سال 1996 که اولين درايو DTC توسط شرکت ABB به بازار عرضه شد، روش کنترل برداري تنها روش کارآمد و کاربردي با پاسخ ديناميکي گشتاور مناسب و مورد استفاده در صنعت بود ]1[. يکي از مشکلات اصلي کنترل برداري علاوه بر زياد بودن حجم محاسبات به دليل تبديلات متوالي و پيچيده براي از بين بردن کوپلاژ بين محورها و ساده شدن روابط شار و گشتاور، نياز به استفاده از سنسور دقيق به منظور پيدا کردن موقعيت شار روتور است، که در کاربردهاي ارزان قيمت صرف هزينه براي سنسور قابل قبول نيست و درصورت استفاده از روش کنترل برداري بدون سنسور، که هم اکنون تحقيق و بررسي بر روي اين روشها ادامه دارد، منجر به افزايش پيچيدگي و حجم محاسباتي بسيار زياد و استفاده از DSPهاي پرقدرت و گران قيمت مي­شود.

– کنترل برداري موتور القايي

با ظهور محرکه­هاي مبتني بر کنترل برداري که در حدود 30 سال پيش توسط محققان آلماني معرفي و ارايه گرديد، کنترل موتورهاي جريان متناوب، با ايجاد کانال­هاي مستقل کنترل شار و گشتاور، مشابه کنترل موتورهاي جريان مستقيم شد. در يک سيستم کنترل برداري نياز به داشتن پارامترهاي دقيق ماشين امري ضروري است و هرگونه عدم هماهنگي بين پارامترهاي موتور و پارامترهاي مورد استفاده در محاسبات سيستم کنترل برداري موجب اختلال در کار سيستم مي­شود. با فرض ثابت بودن موقعيت زاويه اي شار روتور نسبت به قاب مرجع گردان، فازور جريان استاتور به دو مؤلفه همسو با شار روتور وعمود بر آن تجزيه مي­شود. مؤلفه همسو با شار، جريان توليد کننده ميدان و مؤلفه عمود بر آن، جريان توليد کننده گشتاور است. تجزيه جريان استاتور نيازمند اطلاع از موقعيت شار روتور است. اين زاويه شار مي­تواند مستقيماً در روش کنترل برداري مستقيم اندازه گيري شود يا در روش کنترل برداري غير مستقيم محاسبه شود. عدم نياز به سنسورهاي زاويه شار و امکان کار در سرعتهاي پايين، کنترل برداري غير مستقيم را در مقايسه با کنترل برداري مستقيم کاربردي تر کرده است.­ عمده ترين مشکلي که در اين نوع کنترل وجود دارد تغيير پارامترهاي ماشين در شرايط کاري است .با توجه به اينکه در طراحي سيستم کنترل برداري از پارامترهاي ثابت موتور استفاده مي­شود، ولي در عمل به خاطر شرايط کاري و تغيير دما و عامل اشباع مغناطيسي هسته، اين پارامترها دچار تغيير مي­شوند و اين باعث عدم هماهنگي بين پارامترهاي موتور و پارامترهاي مورد استفاده در محاسبات سيستم کنترل برداري شده و موجب اختلال در کار سيستم مي­شود.

تعداد صفحه :129

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----