دانلود پایان نامه رشته معدن با موضوع روشهای حفاری تونلهای متروی تهران

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه رشته : مهندسی معدن – استخراج

با عنوان : روشهای حفاری تونلهای متروی تهران

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشكده فنی مهندسی

پايان  نامه کارشناسی

معدن- استخراج

عنوان پروژه:

روشهای حفاری تونلهای متروی تهران

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

چکیده

يكی از مهمترين اموری كه در كلان شهرها مطرح مي باشد، ايجاد شبكه‌های ارتباطی شهری و بين شهری است. متخصصان امر در اين زمينه تلاشهای بسياری كرده‌اند تا راهكارهای عملی اين اهداف شناسايی و اجرا شوند. از مهمترين كارهای توسعه شهری ايجاد و گسترش شبكه‌های حمل و نقل و داشتن سيستم ترافيكی كارآمد است كه نقش شريانهای ارتباطی شهرها را ايفا می‌كنند.

توجه به مسائل حمل و نقل و داشتن سيستم ترافيكی كارامد است كه نقش شريانهای ارتباطی شهرها را ايفا می كنند. توجه به مسائل حمل و نقل شهری، ايجاد ترافيكی روان در سطح شهرها (‌خصوصاً تهران) و سامان بخشيدن به اين امور اهميتی فوق العاده دارد. گسترش سريع و بی رويه زيربنای شهرها از يك طرف و از طرف ديگر مسئله سنگينی ترافيك و اتلاف وقت شهروندان را سبب مي‌شود. برای كاهش مشكلاتی كه در بين اين مسائل وجود دارد راه حلهای مختلفی پيشنهاد گرديده است. پراكنده كردن مراكز مختلف جذب جمعيت مثل وزارتخانه‌ها، شركتها، مراكز تجاری و غيره خود جهت كاهش تمركز جمعيت در يك نقطه شهر كمك شايان می كند. علاوه بر آن براي سرعت بخشيدن به امر حمل و نقل و نظر گرفتن راحتی مسافران می‌توان سطح خيابان‌ها و بخصوص بزرگراهها را افزايش داد و با توجه به محدوديت زمين می توان از زيرزمين برای حركت وسايل نقليه استفاده نمود. ايجاد راههای مخصوص حركت اتوبوسها، استفاده از تراموا، ترن هوایی و مترو از راههای عملی كاهش سنگين ترافيك در شهر می‌باشد كه در بسياری از نقاط دنيا اجرا شده است.                                                                             

1-1-تاريخچه مترو در جهان

اولين فكر ايجاد مترو در قرن نوزدهم و در پاريس به ذهن «آندره فالانژ» فرانسوی رسيد و پيشنهاد وی كه كندن خيابانها تا عمق صد متری و عبور وسايل نقليه از زير آن بود، مورد قبول ناپلئون كه در آن مشغول جنگ بود قرار نگرفت و بنابراين فكر ايحاد مترو تا سال 1863 به فراموشی سپرده شد. در اين سال اولين قطار زيرزميني توسط «چارلز پيرسون» به طول 6 كيلومتر در لندن بكار افتاد. نيروي محركه اين قطار از زغال سنگ تامين مي‌گرديد و ناشی از آن تونل مترو را آلوده مي‌كرد و به دليل آنكه در آن زمان ايستگاههای تهويه مناسب وجود نداشت ناچاراً تونل مترو در نزديك زمين ساخته شد تا مواد زائد از طريق لوله‌هایی به خارج راه يابند.

سی و سه سال بعد دومين متروی جهان در بوداپست پايتخت مجارستان شروع به كار كرد و اين در حالی بود كه جمعيت بوداپست در آن زمان از 607 هزار نفر تجاوز نمی‌كرد. متروهايي كه در آغاز و قبل از سال 1935 ساخته شده بودند، ار نظر آسايش مسافران اشكالاتی را در بر داشتند و سوخت اين قطارها زغال سنگ بود و چون دستگاههای تهويه هوا كه عموماً لوله‌هايي بودن كه دود و مواد زائد را از درون تونل به سطح زمين انتقال می‌دادند به اندازه كافی كارايي نداشتند. دود حاصل از سوختن ذغال سنگ فضای داخل تونل را آلوده می ساخت و نيز نور كافی در تونل‌ها وجود نداشت و رنگ قطارها كسل كننده بود، زيرا رنگ آنها طوری انتخاب می‌شد كه آلودگی تونل را نشان ندهد. در سال 1900 اولين متروی پاريس ساخته شد اما جنگ جهانی اول آن را متوقف كرد.

ساخت مترو تا پس از جنگ جهانی دوم چندان توسعه‌ای نيافت. اما بعد از آن به دنبال پيدايش و دگرگونی تكنولوژی و راههای حفاری پيشرفت مترو آغاز شد. در نگاهی به متروهای موجود بزرگ جهان در می‌يابيم كه متروی لندن قديمی‌ترين، متروی نيويورك طولانی‌ترين، متروی مسكو زيباترين و پرمسافرترين متروی جهان می باشد(2132000000 مسافر در سال). تونلهای مترو در جنگ جهانی اول نقش عمده‌ای ايفا كرد و چون مردم به محض كشيدن آژير خطر در راهروهای زيرزمين آن پناه مي‌آورند. متروی پاريس در سال 1900 ميلادی، متروی برلين در 1902، متروی فيلادلفيا در 1907، متروی نيويورك در 1908، متروی هامبورگ در 1912 و بوينس آيرس در 1913، متروی آتن در 1925، متروی توكيو در 1937، متروی اوزاكا در 1933، متروی مسكو در 1935، متروی تورنتو در 1954، متروی رم در 1958، متروی ليسبون در 1959، متروی استكهلم در 1960، متروی مونوال كانادا در 1966 و ماروی مكزيكوسيتی در 1969 آغاز بكار كرد.

تاريخچه احداث متروی تهران

در پی سفر ناصرالدين شاه به فرنگستان برادران بواتال(Buatal) در سال 1261 شمسی توانستند امتياز احداث تراموا راه‌آهن را از وی بگيرند. راه آهن تهران- شهرری در سال 1265 شمسی در طول 8 كيلومتر آغاز به كار كرد. راه آهن ايران در دست دولت بلژيك قرار گرفت و قرارداد 99 ساله‌ای با ايران انعقاد يافت. حدود اختيارات اين شركت در زمينه احداث راه‌آهن بسيار وسيع بود و تمام كشور می توانست فعاليت كند و در هر كجا كه به صرفه و صلاح خود مي‌دانست راه آهن بكشد. اما به دليل نفوذ و مدت سياستهای خارجی ديگر به ويژه انگلستان و روسيه در دربار ناصرالدين شاه اين شركت تنها توانست همان خط آهن يا تراموای تهران حضرت عبدالعظيم (ميدان باغشاه) را به راه اندازد و دز انجام آن نيز چندان به سهولت نتوانست توفيقی يابد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :154
قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----