دانلود پایان نامه رشته عمران با موضوع استفاده بهینه از فضای هوایی کشور با هدف افزایش پروازهای ترانزیت

دانلود پایان نامه

متن کامل پایان نامه

با عنوان :  استفاده بهینه از فضای هوایی کشور با هدف افزایش پروازهای ترانزیت

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”

مهندسی عمران-راه و ترابری

عنوان سمینار:

استفاده بهینه از فضای هوایی کشور با هدف افزایش پروازهای ترانزیت

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

چکیده

   در این تحقیق، در مرحله اول پتانسيل و امكانات بالقوه كشور در جذب پروازهاي ترانزيت كه خود بر اقسام مختلفي مي تواند مطرح باشد بررسي مي گردد. به اين شكل كه جايگاه و عملكرد فرودگاههاي بين المللي كشور در جذب پروازهاي ترانزيت شناسايي می شود و سپس با بررسي عملكرد كشورهايي از منطقه كه در جذب پروازهاي ترانزيت موفق عمل كرده اند و با تطبيق اقدامات انجام گرفته در آن كشورها با شرايط و اوضاع كشورمان، راهكارهاي جذب درصد بيشتري از پروازهاي ترانزيت به هوا، فضا و فرودگاههاي كشور شناسايي و ارزيابي مي گردد. جذب پروازهاي ترانزيت مي تواند بهره دهي اقتصادي مناسبي براي يك كشور داشته باشد چرا كه ضمن ايجاد اشتغال، عوارض و هزينه هاي متنوعي از هواپيماههاي مربوطه اخذ مي شود.

در هر بخش برای فهم بیشتر، ضمن مدلسازی مساله ،جداول و نمودارهایی ارائه شده است که در بخش مربوطه به تفصيل به آن پرداخته شده است.

در نهایت و در فصل آخر،نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت ارتقاء توان جذب پروازهای ترانزیتی، عبوری و توقفی، توسط کشورمان ارائه گردیده است.

کلمات کلیدی:

پرواز ترانزیت – فرودگاه های خاور میانه– هزینه – تعرفه خدمات هوایی

مقدمه

ترانزيت هوايي از سه جهت مي تواند مورد بررسي قرار گيرد ، اول ترانزيت عبوري به اين معنا كه هواپيماهاي خطوط هوايي مختلف در قبال عبور از آسمان و فضاي يك كشور بدون آنكه توقفي را در فرودگاههاي آن كشور انجام دهند ، در قبال استفاده از كريدورها و مسيرهاي هوايي و برخورداري از سيستم هاي ناوبري آن كشور مبالغي را به هواپيمايي كشوري آن كشور مي پردازند . بديهي است كه هر چه يك كشور بتواند به پروازهاي عبوري بيشتري از آسمان خود سرويس دهي نمايد، بهره بيشتري از نظر اقتصادي خواهد برد . معمولاً خطوط هوايي مختلف در بين مسيرهاي امن، كوتاهترين مسير را از نظر زماني انتخاب مي كنند كه البته تعرفه ها و عوارض عبور از آسمان هر كشور مي تواند در اين موضوع تأثيرگذار باشد.

دومين محور مطالعه پروازهاي ترانزيت همراه با توقف در فرودگاههاي يك كشور هستند. دراين نوع ترانزيت كه عمدتاً مربوط به پروازهاي دوربرد مي باشد ، هواپيماهاي خطوط هوايي مختلف بمنظور دريافت امكانات و سرويسهاي فرودگاهي نظير سوختگيري، غذا رساني، بازديدهاي فني و يا پياده و سواركردن تعدادي مسافر با اهداف افزايش ضريب پري پروازو يا گسترش شبكه پروازي در فرودگاههاي يك كشور توقف كوتاهي مي كنند و بعد از پياده و سوار كردن تعدادي مسافر و يا بعد از انجام توقف هاي عملياتي با پرداخت هزينه هايي نظير هزينه نشست، هزينه سوخت، هزينه روشنايي به مسير خود ادامه مي دهند. در سومين حالت در ارتباط با امور ترانزيت هوايي، مي توان مسئله تمايل مسافرين به استفاده از يك فرودگاه قطبي را بعنوان گره مياني پيش از رسيدن به مقصد نهايي مورد ارزيابي و بررسي قرار داد، به اين نوع ترانزيت، انتقال مسافرين گفته مي شود. در فصل دوم اين پژوهش فرودگاههاي رقيب منطقه و خطوط هوايي موفق و اصلي منطقه بررسي خواهند شد.

سپس در فصل سوم ناحيه بندي دقيقي بر مبناي عوامل اقتصـــــــادي و جغـــــــرافيايي صورت گرفته و خصوصيات هر منطقه از نظر توليد و جذب پروازهاي باري و مسافري بررسي گرديده است و درگام بعدي مبادلات بار و مسافرين نواحي مختلف شناسايي و استخراج شده است و در مرحله آخر كريدورها و مسيرهاي مصوب و مهم بين المللي كه پروازها براي عبور از كشور ايران از آنها استفاده مي كنند بررسي و شناسايي شده و ضمن تخصيص ترافيك ترانزيت هوايي عبوري به آنها ، مسيرهاي مهم كشور مشخص مي شوند بدين وسيله بستر مناسبي به منظور ادامه پژوهش در فصول پنجم تا هشتم فراهم مي شود تا بتوان ضمن بررسی دقیق کلیات مسئله، به یک نتیجه گیری دقیق دست یافت و با ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم به حل مساله کمک کرد.

– اهمیت و هدف مساله

در اين قسمت از مطالعه نخست به بررسي اهميت و در مرحله بعد از آن به تشريح هدف مسئله پرداخته مي شود.

1-1-1- اهمیت مساله    

با توجه به اتكاي شديد اقتصاد ايران به منابع طبيعي و به ويژه نفت و از طرف ديگر نوسانات شديد بازار جهاني نفت و محدوديتهاي منابع طبيعي ، نياز به تفكر و مطالعه به منظور ايجاد جايگزينهاي مناسب تأمين بودجه به جاي تكيه بر درآمدهاي نفتي به شدت احساس مي شود.

در اين راستا، صادرات كالاهاي صنعتي نظير ماشين آلات و صنايع دستي و كالاهاي غيرصنعتي نظير محصولات كشاورزي از يك سو و فروش خدمات مختلف نظير خدمات حمل و نقل از سوي ديگر از جمله راهكارهاي اجرايي و قابل اطمينان مي باشند.                                            

لازم به توضيح است كه با توجه به اينكه دستيابي به حجم بالاي صادرات كالاهاي صنعتي و غيرصنعتي كه جايگزينهاي مناسبي براي تأمين بودجه بجاي تكيه بر درآمدهاي نفتي هستند ، مستلزم سرمايه گذاريهاي كلان ارزي و ريالي اوليه بوده و در بلندمدت امكان پذير مي باشند، لذا منابعي كه سريعتر و بدون ايجاد هزينه هاي سرمايه گذاري كلان اوليه به نتيجه برسند داراي اولويت مي باشند. در اين رابطه مي توان به فروش خدمات بالاخص فروش خدمات حمل و نقل ترانزيت در بخشهاي كالا و مسافر در چهار زيرمجموعه حمل و نقلي جاده اي، ريلي، هوايي و دريايي اشاره نمود.

از جمله خدمات حمل و نقلي قابل فروش، خدمات حمل ونقل در بخش ترانزيت كالا و مسافر در چهار زيرمجموعه فوق مي باشد.                                                                                            

بنا به نظر صاحبنظران، پديده ترانزيت كالا و مسافر با توجه به موقعيت جغرافيايي خاص و مناسب كشور مي تواند يكي از جايگزينهاي مناسب بخشي از درآمدهاي ارزي كشور باشد. حال آنكه ميزان اهميت موقعيت جغرافيايي در كسب درآمدهاي ارزي چه مقدار مي باشد ، نياز به تحقيق دارد. لذا اين مطالعه از يك نگاه به دنبال شناسايي عوامل مكملي مي باشد كه در صورت حصول آنها ، با تكيه بر موقعيت جغرافيايي ايران بتوان به درآمدهاي ارزي بيشتري دست يافت.                                          

لازم به توضيح است كه با اهميت بخشيدن به ترانزيت هوايي و تلاش براي بالابردن حجم تقاضاي ترانزيت هوايي از فضا و فرودگاههاي ارائه دهنده خدمات موجود در كشور، علاوه بر درآمد ارزي مي توان به صنعت حمل و نقل هوايي نيز اعتبار بخشيد .بنا بر اين تحليل و ارائه راهكارهاي بالفعل كردن پتانسيلهاي موجود همراه با بالابردن سطح خدمات رساني مهم و لازم به نظر مي رسد. با توجه به وسعت فراوان موضوعات مرتبط با ترانزيت هوايي، سعي شده است به مسائل و موضوعاتي پرداخته شود كه تأثير بيشتري در فرآيند ترانزيت هوايي دارند و ساختار پارامترهاي مهم مورد ارزيابي قرار گيرد.                                                                                                                                  

تعداد صفحه :110

قیمت : 4800 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----