دانلود پایان نامه رشته روانشناسی : رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

متن کامل پایان نامه رشته : روانشناسی

با عنوان : رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه پیام نور

واحد قزوین

موضوع:

رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

مقدمه:

من اگر خارم اگر گل چمن آرایی هست                 که از آن دست که می‌پروردم می رویم

مسأله تربیت، مسأله حیات و ممات ملتهاست. بنای آن در خانواده آغاز می شود و در جامعه و مدرسه تکمیل می شود. به صراحت می توان گفت که مفهوم پیشرفت یا عقب ماندگی را از هر دیدی که بنگریم محصول تربیت است. قومی پیشرفته است که تربیت آن پیشرفته باشد و قومی عقب مانده است که تربیت آن عقب مانده است و این امر هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی قابل تعیین است.(قائمی، ۱۳۶۹)

خانه و خانواده اولین پایگاه پرورش و تربیت کودکان است و چنانچه پدران، مادران، سرپرستان کانون خانواده در این امر خطیر سهل انگاری و مسامحه نمایند در دومین پایگاه یا مرحله، یعنی مدرسه سعی و مجاهدت و کوشش وتلاش مربیان و معلمان در این جهت، اگر به کلی بی نتیجه نباشد، مسلم پربار وثمربخش نتواند بود. (علایی، ۱۳۶۹)

اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا، تعریف وسیعی از خانواده را به شرح زیر ارائه می دهد.

” خانواده گروهی است متشکل از دو یا چند نفر که به یکی از طرق تولد، ازدواج و یا فرزند خواندگی با یکدیگر مرتبط بوده و با همدیگر در یک منزل زندگی می کنند. ” در مجموع خانواده‌ها با توجه به عملکردهای اقتصادی، فیزیکی، اجتماعی و عاطفی تعریف می گردند و انواع گوناگون خانواده عبارتند از: تک والدی، ازدواج مجدد، دو شغلی، اقوام نزدیک و زوج بدون فرزند. (گلادینگ، ۱۳۸۲)

از آنجا که خانواده خود یک واحد اجتماعی است و ارزشها و معیارهای اجتماعی از طریق آن به کودک منتقل می‌شود، بعنوان یک واسطه از لحاظ تأثیر محیط اجتماعی بر کودک نیز دارای اهمیت است. به دیگر سخن چون خانواده کانون تولد و زایش فرزند است قبل از او شکل گرفته و تا مرحله ای که فرزند به آگاهی و شعور کافی برسد، خواه و ناخواه در تعیین سرنوشت و ساختمان روحی و نوع جهان بینی و طرز تفکر وی که خود برگرفته از محیط اجتماعی است تأثیر فراوان دارد. (پوردرویش، ۱۳۷۰)

بیان مسئله

خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی، شامل گروهی از افراد است که از طریق ازدواج، تولید مثل و پرورش فرزندان با هم زندگی می‌کنند. این سیستم و سازمان اجتماعی در طول تاریخ، نقش حیاتی برای رشد، پیشرفت و اجتماعی شدن نوع انسان ایفاء کرده است. خانواده بدون شک مهمترین سازمانی است که بسترساز رشد و رفاه جسمی، روانی و اجتماعی کودک و عامل رسیدن وی به تعادل فیزیکی، روانی و اجتماعی است    (نازک تبار فیروز جایی، ۱۳۸۳)

از عوامل موثر در شکل دهی به رفتار انسانها، به موازات وراثت، محیط زندگی است. کنش‌ها یا شیوه‌های فرزندپروری که از کارکردهای موضوعه خانواده است، بعنوان نخستین اثرات محیطی شناخته شده‌اند که مبانی اولیه شخصیت هر فرد را تعیین می کنند و بالتبع بسیاری از ارزشها، نگرشها و انگیزه‌های کودک در خانواده است که رشد و تکوین می یابد. در رابطه با نحوه تعامل اعضای خانواده، نظریه های مختلف بر اهمیت محیط و نقشی که خانواده در جریان اجتماعی شدن کودک ایفا می کند، تأکید فراوان کرده اند. نظریه یادگیری با استفاده از مفهوم شرطی شدن معتقد است افراد از طریق این روش رفتارهای خود را کسب می کنند و حتی می‌توان برای آموختن هر نوع مهارتی یا اصلاح رفتار کودکان بطور مؤثری از آن یاری گرفت. بطور کلی روانشناسان، متخصصان تعلیم و تربیت و جامعه شناسان همه تأکید می‌کنند که خانواده یکی از مهمترین و اساسی ترین سازمانهایی است که در آن کودک برای نخستین بار چشم اندازی از جهان پیرامون خود بدست می آورد و احساس وجود می‌کند یعنی می‌آموزد چگونه غذا بخورد، لباس بپوشد، حرف بزند، معاشرت کند، همکاری نماید محبت و احترام روا دارد تا رفتارش مورد قبول واقع شود و در انجام خواسته هایش توفیق یابد (پوردرویش، ۷۷-۷۶)

اهمیت و ضرورت تحقیق

توجه به مسائل و مشکلات نوجوانان بخصوص دانش آموزان از اهمیت وافری برخوردار است. نوجوانان و جوانان از نظر ترکیب سنی قشر عظیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و سرمایه های آینده ساز جامعه هستند. جمعیت کثیر نوجوانان از طرفی و رشد صعودی آمار اختلالهای رفتاری و عاطفی و بزهکاری از سوی دیگر ما را ملزم می‌سازد تا توجه خود را به سلامت روان این بخش عظیم از جامعه بیشتر معطوف داریم. در کشورهای مختلف نیز زمینه‌های فراوانی برای پرورش و رشد استعدادهای کودکان فراهم آمده است تا از نظر ذهنی و فکری پیشرفت را برای افراد و به تبع آن برای کل جامعه ببارآورد (فراهانی ۱۳۸۲)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :۸۰

قیمت : ۴۸۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

شماره کارت :  -- ----

مطالب مشابه

دانلود متن کامل رشته روانشناسی با موضوع افسردگی
دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع بهداشت روانی
دانلود متن کامل پروژه رشته روانشناسی با موضوع توانایی تصمیم گیری
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی : بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی
دانلود پروژه رشته روانشناسی با موضوع بررسی میران عزت نفس در دانش اموزان مدارس دولتی و غیر دولتی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی