دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی

متن کامل پایان نامه رشته : روانشناسی

با عنوان : نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان:

نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

عنوان   صفحه

فصل اول: ۱

کلیات… ۱

مقدمه : ۲

بیان مساله: ۳

اهمیت و ضرورت پژوهش: ۴

اهداف تحقیق.. ۵

هدف کلی: ۵

اهداف جزئی: ۵

سوال های اساسی پژوهش: ۵

متغیر های پژوهش: ۷

مشارکت: ۷

اولیای خانواده: ۷

پیشرفت تحصیلی: ۷

دانش آموزان: ۷

معلمان: ۷

منابع. ۸

مقدمه :

یقینا جمله ی شریفه ی قرآنی ((تعاونوا علی البر و التقوی ))۱ گوش آشنای هرآشنای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.ومفهوم و مضمون آن بر مشارکت و همکاری در کارهای خیر ونیکوکاری تاکید داردواز آنجائیکه در خیر بودن تعلیم وتربیت شکی نیست پس به طور یقین مشارکت همه ی زیر مجموعه های یک جامعه ی خواهان پیشرفت و توسعه، درتعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه ضروری و امری بدیهی است و نیل و دستیابی سیستم ها و افراد یک جامعه به سعادت دنیوی و اخروی میسور و ممکن نیست مگر با توجه ، عنایت و مشارکت ویژه و همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه.در این میان ارتباط ، مشارکت و همکاری خانواده هاو اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.البته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارند.آنها از آموزش و پرورش انتظار دارند فرزندانشان را به بهترین وجه ممکن برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از هر نوع آشفتگی تربیت نموده و مهارت های لازم این زندگی مورد انتظار آنها را به فرزندانشان آموزش دهد.اما سوال این است که آیا این انتظار از آموزش و پرورش یک انتظار به حقی است؟ و آیا مدرسه واقعا به تنهایی قادر است این انتظار را برآورده نماید؟

برای پاسخ به این سوال لازم است که اول به این سوال پاسخ دهیم که آیا ابعاد مختلف شخصیت انسان تنها در مدرسه شکل می گیرد؟ بر همگان واضح و مبرهن است که جواب این سوال ((نه)) می باشد زیرا غالب نظریه های روانشناختی در مورد نقش و تاثیر مثبت یا منفی محیط بر شکل گیری ابعاد مختلف شخصیت انسانی اتفاق نظر دارند.پس بنا بر این نظر در یک جامعه کلیه ی نهادها و سیستم هایی که در

۱- بخشی از سوره مائده –آیه ۲

ارتباط با مردم آن جامعه هستند می توانند در تعلیم و آموزش افراد و از جمله دانش آموزان آن جامعه

نقش موثرداشته باشند.در این میان نقش کانون خانواده و پدر و مادر به عنوان مدیران این کانون به لحاظ ارتباط بیشتر و تنگاتنگ با فرزندان از سایر نهاد ها پر رنگ تر و قابل توجه است.زیرا نخستین کانون آموزش و تربیت فرزندان خانواده است وتاثیرحسن خلق ،حوصله ،درک و شعور،عفاف و تقوی ،دانش و بینش خانواده در شکل گیری شخصیت کودک غیر قابل انکار است. و یقینا اساس و زیر بنای هر اجتماع خانواده های آن اجتماع می باشند . سعادت و یا شقاوت فرد و در نتیجه سعادت و شقاوت جامعه از خانواده ها نشات می گیرد پس نمی توان نقش خانواده و مدیران آن یعنی پدر ان ومادران را در پیشرفت ، توسعه و تعالی یک جامعه نادیده گرفت .

کودکان و نوجوانان امروز زنان و مردان فردایی هستند که باید گردش چرخ های اداره ی کشور در جنبه های مختلف صنعتی ، تجاری ، سیاسی ، اقتصادی و … را بدان ها سپرد و لذا اگر این کودکان از نظر علمی – فرهنگی و اعتقادی به طور صحیح تربیت شوند می توانند موجبات افتخار و بالندگی خود ، خانواده ، جامعه و نهایتا بشریت را فراهم آورند. نخستین ومهمترین نهادی که وظیفه آماده کردن افراد جامعه را به عهده دارد خانواده است. زیرا والدین با آگاهی و شناخت خصوصیات فرزندان خود ، در هر مرحله از رشد می توانند زمینه ی تکامل روحی وجسمی آنها را فراهم سازند و اگر فرد در این جامعه ی کوچک یعنی خانواده ی سالم ، متکی به نفس،مسئولیت پذیر و … بار آید وقتی وارد اجتماع شد یک فرد مقبول جامعه خواهد بود.

بعد از خانواده ،یعنی وقتی کودک پا به سن ۷ سالگی می گذارد به سازمانی به نام مدرسه سپرده می شود تا آموزش ببیند و تربیت شود و گروهی به عنوان مربی و معـــلم دست به کار تعلیم وتربیت او می شوند.درست است که کودک به مدرسه رفته و مستقیما تحت تاثیر معلمان و مربیان قرار می گیرد

ولی قسمت زیادی از وقت او در منزل سپری می شود. بنا براین مدرسه کل مسئولیت آموزشی و تربیتی را در تمام سطوح بع عهده ندارد ، ونباید بار سنگین تعلیم و تربیت را فقط به دوش مدرسه گذاشت بلکه باید معتقد بود که خانواده و دیگر واحدهای اجتماعی در تربیت نسل جدید نقش ومسئولیت خطیری دارند. لذا خانه و مدرسه باید در این راه باهم مشارکت و همکاری مستقیم داشته باشند تا بتوان به ناثیرات تربیتی آنها بر روی نوجوان امید وار بود. کار این دو گروه ( اولیا و مربیان) آنقدر به هم مرتبط است که اگر یکی قصور کند تلاش دیگری خنثی می شود. بنابر این هر پدر ومادری که فرزند خود را به یک واحد آموزشی می سپارند به عنوان عضوی از آن واحد آموزشی در آمده و باید خود را موظف به همکاری وهمفکری با افرادی که در آموزش وپرورش فرزندانشان سهم دارند، بدانند. بنابر این می توان گفت ارتباط متقابل بین خانه و مدرسه باعث به وجود آمدن فرصت مناسب جهت شکوفایی استعداد و شایستگی دانش آموز می گردد.

بیان مساله:

خانواده در بینش اجتماعی اسلام مقام مهمی دارد و می توان گفت که خانواده هر چند ساده ترین و کوچکترین شکل زندگی اجتماعی است در اسلام در ردیف مهم ترین نهاد های اجتماعی قرار دارد و به نقش و تاثیر آن اهمیت بسیار داده شده است.پس تردیدی نیست که اساس و بنیان سعادت هر جامعه به خانواده هایش بستگی دارد چون خانواده است که منشاء پیشرفت و توفیق ها و به عکس منشاء نابسامانی ها در آن پی ریزی می شود، و اگر خانواده استحکام نداشته باشد و ضعف و خللی در یک یا چند کار کرد آن اعم از کار کرد عاطفی ،تربیتی،اخلاقی یا اجتماعی و اقتصادی وجود داشته باشد و نتواند کانون گرمی برای افراد آن باشد و تعلیم و تربیت فرزندان در خانواده بر اثر این نا رسایی ها به تعلل می افتد،اگر چه از دیدگاههای مختلف روانشناسی و علوم تربیتی ،هوش استعداد فردی را یاری می کند تا تحصیل را بهتر انجام دهد. ولی آیا می توان عامل محیط خانواده را در پیشرفت تحصیلی فرد باطل دانست ؟

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :۱۳

قیمت : ۴۸۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :  

     ۰۹۳۰۹۷۱۴۵۴۱ فقط پیامک        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما

  serderehi@gmail.com

ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

---  -- ----

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

دانلود متن کامل پروژه تحقیقاتی رشته روانشناسی با موضوع افسردگی
دانلود متن کامل پروژه رشته روانشناسی با موضوع تعریف تربیتی هوش
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی : بررسي ارتباط بين سطح سواد والدين و افت تحصيلي
دانلود پروژه رشته روانشناسی با موضوع بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان پیام نور خرم آباد
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع سلامت روان در دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری