دانلود پایان نامه بررسی و شناخت وضعیت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در روش های تدریس و تولید مواد آموزشی با توجه به رویکردهای چهارگانه در برنامه ی درسی مدارس متوسطه

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

امکانات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱- اینترنت (شبکه ی شبکه ها) :

سیستمی که به همه ی کامپیوترهای جهان امکان ارتباط با یکدیگر می­دهد و اولین بار توسط ارتش آمریکا شکل گرفت و بعدها به عنوان سیسم پشتیبان تحقیقات توسط سایر سازمان­ها به کار گرفته شد (بدرقه، ۱۳۸۵).

اینترنت دسترسی به منابع آموزش از راه دور را ممکن می سازد. معلمان و شاگردان دیگر مجبور نیستند فقط به کتاب های چاپ شده و وسایل فیزیکی موجود در کتابخانه ها برای اموزش و یادگیری متکی باشند. با اینترنت موضوعات متنوع در هر زمان و مکانی در اختیار همه قرار می گیرد.

واژه اینترنت اولین بار در نوشته تحقیقی وینتون سرت و روبرت کان در سال ۱۹۷۴ به کار برده شد. از این واژه به عنوان شبکه شبکه ها یاد شده که می تواند رایانه های بسیاری را در سرتاسر کشور و به تدریج در سطح جهان به هم مرتبط سازد. در واقع اینترنت بزرگترین شبکه رایانه‌ای جهان و شکل تکامل یافته شبکه آرپانت است.

اینترنت بزرگ ترین تکنولوژی ارتباط شبکه ای در جهان است که ارتباط به روشهای جدید را برای افراد فراهم می سازد. اینترنت عبارتست از یک شبکه گسترش یافته میلیون­ها کامپیوتر در سراسر جهان (زارعی زوارکی، ۱۳۸۰).

 

 

استفاده از فن آوری اینترنت، فوائد آموزشی و اقتصادی مهمی دارد چرا که رواج استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای آموزش و پژوهش، به طور چشم گیری دیده می شود، تا جائی که دسترسی به کامپیوتر و داشتن مهارتِ استفاده از آنها نزد دانش آموزان و دانشجویان امری اجتناب ناپذیر است. طبق اظهار نظرهای کاربران اینترنت در امریکا در سال ۱۹۹۷، ۸۷ درصد اظهار داشتند که اینترنت موجب راحتی در دست یابی به اطلاعاتی است که روزانه نیاز دارند و ۷۷ درصد گفتند که دسترسی به اینترنت باعث می شود در شغلشان بازدهی بهتری داشته باشند (شوماخر و موراهان- مارتین، ۲۰۰۱).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *