دانلود پایان نامه ارشد نقش فناوری اطلاعات وارتباطات در برنامه ی درسی

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مواد و وسایل آموزشی

مواد و وسایل آموزشی را می توان تحت سه عنوان: معظلات آموزشی، نقش حواس در یادگیری و نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری مورد بررسی قرار داد.

از نقطه نظر معظلات آموزشی، عواملی نظیر افزایش روزافزون تعداد افراد لازم التعلیم، کمبود معلمان آگاه و علاقمند، فقدان بودجه و امکانات کافی و بالاخره انفجار دانش باعث کاهش کارایی آموزش می شود که استفاده از تکنولوژی آموزشی که در بردارنده ی کاربرد مواد و وسایل آموزشی نیز هست می تواند تا حدود زیادی تاثیر کاهش یاد شده را جبران نماید.

دومین دسته از دلایل شامل نقش حواس در یادگیری می شود. نتایج تحقیقات نشان داده اند که حدود ۷۵% یادگیری در انسان متعارف از طریق کاربرد حس بینایی صورت می گیرد. در حالی که این کمیت برای حواس شنوایی ۱۳% ، لامسه ۶% و چشایی و بویایی هر کدام ۳% است. بنابراین با توجه به آمار یاد شده استفاده از دیگر حواس در کنار حس شنوایی که متداول ترین است توصیه می شود.

سومین دسته از دلایل شامل نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری می شود. هیچ یک از رسانه های آموزشی نمی توانند به تنهایی از عهده ی تمام خدمات برآیند بلکه تلفیق مناسبی از آنها می تواند معلمان را در تدریس و فراگیران را در یادگیری یاری نماید (احدیان، ۱۳۷۵).

ما در این قسمت چند حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را جزو منابع و وسایل آموزشی مدارس در نظر گرفته و به توضیح آنها می پردازیم.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *