دانلود پایان نامه:میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس:

بسیاری از محققان معتقدند حضور فناوری اطلاعات در مدرسه را باید از سالهای ۱۹۸۰ جستجو کرد که در آمریکای شمالی و اروپای غربی مدارس به رایانه­های پرسرعت مجهز شدند؛ معلمان برای استفاده از فناوری اطلاعات آموزش دیدند و بستر لازم برای توسعه­ی فناوری اطلاعات در آموزش فراهم گردید (دیلمقانی، ۱۳۸۲). در ایران نیز بخشنامه­ی جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورخ ۳/۱۱/۸۱ شورای عالی اداری موضوع تحقق دولت الکترونیک و نظام آموزش کارکنان، برنامه ی آموزش کارکنان دولت در قالب هفت مهارت به تصویب رسید (قربانی،۱۳۸۳)،  که معلمان نیز جزئی از این بخشنامه بودند که موظف به گذراندن مراحل هفتگانه ی ICT در عرض چهار سال بودند.

وزارت آموزش و پرورش کشور نیز در راستای توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس، در سال ۱۳۸۱ اقدام به تجهیز ۶۰۰۰ آموزشگاه دوره ی متوسطه به کارگاه رایانه نمود (علاقمندان، ۱۳۸۲).

مارتین[۱] (۱۹۹۱) (به نقل از سلیمانی،۱۳۸۳) در رابطه با عواملی که بر توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس تاثیرگذارند، موارد زیر را ذکرمی کند:

بصیرت: به آرمانها و آرزوهای افراد درون مدرسه و درون نظام آموزشی به عنوان یک کل اشاره دارد. با پیشروی مدرسه، رسالت ها باید شفاف تر شود و مبنایی برای تصمیم گیری فراهم نماید. بیان رسالت ها باید به اعضای جامعه کمک نماید تا آرمانهای مدرسه برای آینده و اقدام موزون و هماهنگ را تجسم نمایند.

۱- Martine

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

پایان نامه جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش به رشته­ تحصیلی در دانشجویان و رضایت شغلی در پرسنل اتاق عمل...
پایان نامه بررسی اثر نانوذرات خاک رس و دی اکسید سیلیکون بر خواص مکانیکی ، فیزیکوشیمیایی و نمودار تعا...
پایان نامه اثر منبع کنترل بر سلامت روان دانشجویان
پایان نامه ارشد مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان
پایان نامه پذیرش خشونت زنان قربانی و سبکهای ایراز هیجان
پایان نامه تبیین تأثیر کاربرد درمان صِرف کاهش استرس بر پایۀ ذهن آگاهی بر میزان کاهش عود مصرف مواد در...
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *