دانلود پایان نامه:میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس:

بسیاری از محققان معتقدند حضور فناوری اطلاعات در مدرسه را باید از سالهای ۱۹۸۰ جستجو کرد که در آمریکای شمالی و اروپای غربی مدارس به رایانه­های پرسرعت مجهز شدند؛ معلمان برای استفاده از فناوری اطلاعات آموزش دیدند و بستر لازم برای توسعه­ی فناوری اطلاعات در آموزش فراهم گردید (دیلمقانی، ۱۳۸۲). در ایران نیز بخشنامه­ی جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورخ ۳/۱۱/۸۱ شورای عالی اداری موضوع تحقق دولت الکترونیک و نظام آموزش کارکنان، برنامه ی آموزش کارکنان دولت در قالب هفت مهارت به تصویب رسید (قربانی،۱۳۸۳)،  که معلمان نیز جزئی از این بخشنامه بودند که موظف به گذراندن مراحل هفتگانه ی ICT در عرض چهار سال بودند.

وزارت آموزش و پرورش کشور نیز در راستای توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس، در سال ۱۳۸۱ اقدام به تجهیز ۶۰۰۰ آموزشگاه دوره ی متوسطه به کارگاه رایانه نمود (علاقمندان، ۱۳۸۲).

مارتین[۱] (۱۹۹۱) (به نقل از سلیمانی،۱۳۸۳) در رابطه با عواملی که بر توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس تاثیرگذارند، موارد زیر را ذکرمی کند:

بصیرت: به آرمانها و آرزوهای افراد درون مدرسه و درون نظام آموزشی به عنوان یک کل اشاره دارد. با پیشروی مدرسه، رسالت ها باید شفاف تر شود و مبنایی برای تصمیم گیری فراهم نماید. بیان رسالت ها باید به اعضای جامعه کمک نماید تا آرمانهای مدرسه برای آینده و اقدام موزون و هماهنگ را تجسم نمایند.

۱- Martine

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

آدرس : تهران – خیابان انقلاب – بین چهار راه ولیعصر و دانشگاه تهران – خیابان ابوریحان – پلاک ۹۳ – تیم برنامه نویسی فناوران ایده پرداز

مطالب مشابه

پایان نامه بررسی تطبیقی سیاست توانمندسازی در ساماندهی بافت های شهری بندرعباس با رویکرد توسعه پایدار(...
پایان نامه بررسی تطبیقی جایگاه حقوقی اسیر جنگی در حقوق بین‌الملل عمومی
پایان نامه آنالیز بیان چندین ژن مهم در مسیر Signal transductionو پارامترهای فیزیولوژیک مرتبط با آن ...
پایان نامه سنجش رابطه بین کیفیت خدمات درک شده و رضایت
پایان نامه ارشد: مقایسه اعتبارات اسنادی باسایر روشهای پرداخت در تجارت بین الملل
دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه کیفرشناختی عملکرد اردوگاه کاردرمانی استان اصفهان در سال ۱۳۹۱
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *