بررسی و شناخت موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه:پایان نامه

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

۲) کامپیوتر (رایانه)[۱]

کامپیوتر از لحاظ لغوی به معنای حسابگر، شمارنده، ماشین حساب معنی می شود. اما به لحاظ مفهومی به دستگاهی گفته می شود که از اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است. این دستگاه، به تنهایی دارای هوش و قدرت استدلال و تفکر نیست؛ ولی با ترکیب صحیحی از انسان، اجزای الکتریکی و دستورات مناسب، می تواند کارهای متنوع و فراوانی انجام دهد.

کامپیوتر ماشینی است که، فعالیت هایی نظیر محاسبات ریاضی یا ارتباطات الکترونیکی را نخست کنترل و دستورالعملی را که به عنوان کل برنامه به آنها گذاشته شده انجام می دهند (سنیدر[۲]، ۲۰۰۱، به نقل از حسینی، ۱۳۸۷).

کامپیوتر از ابزارهای مفید فناوری اطلاعات است و شاید با ظهور کامپیوتر، فناوری اطلاعات وارد مرحله جدیدی از حیات اجتماعی خود شده باشد. بنحوی که امروزه کامپیوتر نقطه اتکای شبکه های الکترونیکی از یک طرف و ابزارهای سنتی هم چون تلویزیون، ویدئو، رادیو و ضبط و پخش از طرف دیگر می باشد. کامپیوتر با برخورداری از قابلیت ذخیره سازی اطلاعات، سرعت انجام محاسبات، دقت و صحت انجام کار، قابلیت اطمینان و ارائه خدمات صوتی، تصویری، نوشتاری و گفتاری، توانمندی منحصری را در خود جای داده است (عبادی، ۱۳۸۴).

کامپیوتر یک ماشین قابل برنامه ریزی است که داده ها را دریافت می کند و آن را به گونه ای پردازش می کند که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. به عبارت دیگر آن را به صورت اطلاعات کاربردی در می آورد که هدف آن حل سریع تر مسائل و صرفه جویی در وقت است (بدرقه، ۱۳۸۵).

۱- Compute

۱- Snyde

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *