بررسی و شناخت موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه:پایان نامه

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسي ميزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

۲) كامپيوتر (رايانه)[۱]

كامپيوتر از لحاظ لغوي به معناي حسابگر، شمارنده، ماشين حساب معني مي شود. اما به لحاظ مفهومي به دستگاهي گفته مي شود كه از اجزاي الكترونيكي و الكترومكانيكي تشكيل شده است. اين دستگاه، به تنهايي داراي هوش و قدرت استدلال و تفكر نيست؛ ولي با تركيب صحيحي از انسان، اجزاي الكتريكي و دستورات مناسب، مي تواند كارهاي متنوع و فراواني انجام دهد.

كامپيوتر ماشيني است که، فعاليت هايي نظير محاسبات رياضي يا ارتباطات الکترونيکي را نخست کنترل و دستورالعملي را که به عنوان کل برنامه به آنها گذاشته شده انجام مي دهند (سنيدر[۲]، ۲۰۰۱، به نقل از حسيني، ۱۳۸۷).

كامپيوتر از ابزارهاي مفيد فناوري اطلاعات است و شايد با ظهور كامپيوتر، فناوري اطلاعات وارد مرحله جديدي از حيات اجتماعي خود شده باشد. بنحوي كه امروزه كامپيوتر نقطه اتكاي شبكه هاي الكترونيكي از يك طرف و ابزارهاي سنتي هم چون تلويزيون، ويدئو، راديو و ضبط و پخش از طرف ديگر مي باشد. كامپيوتر با برخورداري از قابليت ذخيره سازي اطلاعات، سرعت انجام محاسبات، دقت و صحت انجام كار، قابليت اطمينان و ارائه خدمات صوتي، تصويري، نوشتاري و گفتاري، توانمندي منحصري را در خود جاي داده است (عبادي، ۱۳۸۴).

کامپیوتر یک ماشین قابل برنامه ریزی است که داده ها را دریافت می کند و آن را به گونه ای پردازش می کند که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. به عبارت دیگر آن را به صورت اطلاعات کاربردی در می آورد که هدف آن حل سریع تر مسائل و صرفه جویی در وقت است (بدرقه، ۱۳۸۵).

۱- Compute

۱- Snyde

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملكرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسي ميزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

پایان نامه نقش مدیریت برگزاری مسابقات بر بروز رفتارهای نابهنجار در تماشاگران تیمهای فوتبال سپاهان و ...
پایان نامه تحلیل اثرات سالخوردگی بر بازدارندگی توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاهای بخش جلگه رُخ تربت حی...
پایان نامه شخصیت شناسی مردم کوچه و بازار و طبقات پایین جامعه
پایان نامه ترانزیستورهای اثر میدانی تونلی (TFET) و بهینه سازی مشخصات آن برای کاربردهای توان پایین در...
پایان نامه ارشد تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارت¬های ارتباطی کودکان درخودمانده ۱۰-۷ ساله با ع...
پایان نامه ارشد روانشناسی عوامل تاثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی