بررسی و شناخت موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه:پایان نامه

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

۲) کامپیوتر (رایانه)[۱]

کامپیوتر از لحاظ لغوی به معنای حسابگر، شمارنده، ماشین حساب معنی می شود. اما به لحاظ مفهومی به دستگاهی گفته می شود که از اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است. این دستگاه، به تنهایی دارای هوش و قدرت استدلال و تفکر نیست؛ ولی با ترکیب صحیحی از انسان، اجزای الکتریکی و دستورات مناسب، می تواند کارهای متنوع و فراوانی انجام دهد.

کامپیوتر ماشینی است که، فعالیت هایی نظیر محاسبات ریاضی یا ارتباطات الکترونیکی را نخست کنترل و دستورالعملی را که به عنوان کل برنامه به آنها گذاشته شده انجام می دهند (سنیدر[۲]، ۲۰۰۱، به نقل از حسینی، ۱۳۸۷).

کامپیوتر از ابزارهای مفید فناوری اطلاعات است و شاید با ظهور کامپیوتر، فناوری اطلاعات وارد مرحله جدیدی از حیات اجتماعی خود شده باشد. بنحوی که امروزه کامپیوتر نقطه اتکای شبکه های الکترونیکی از یک طرف و ابزارهای سنتی هم چون تلویزیون، ویدئو، رادیو و ضبط و پخش از طرف دیگر می باشد. کامپیوتر با برخورداری از قابلیت ذخیره سازی اطلاعات، سرعت انجام محاسبات، دقت و صحت انجام کار، قابلیت اطمینان و ارائه خدمات صوتی، تصویری، نوشتاری و گفتاری، توانمندی منحصری را در خود جای داده است (عبادی، ۱۳۸۴).

کامپیوتر یک ماشین قابل برنامه ریزی است که داده ها را دریافت می کند و آن را به گونه ای پردازش می کند که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. به عبارت دیگر آن را به صورت اطلاعات کاربردی در می آورد که هدف آن حل سریع تر مسائل و صرفه جویی در وقت است (بدرقه، ۱۳۸۵).

۱- Compute

۱- Snyde

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

پایان نامه : بررسی رابطه هوش معنوی و اخلاق حرفه ای با اثر بخشی مدیران
پایان نامه بررسی اثر عصاره آرتیشو در مسمومیت کبدی حاد ناشی از استامینوفن در موش صحرایی نر نژاد ویستا...
دانلود پایان نامه ارزیابی توان کاربری ژئوتوریسم در حاشیه رودخانه امامزاده ابراهیم(ع) شفت( مطالعه مور...
پایان نامه آشکارسازی سیگنال های DTMF برای 64 پورت به طور همزمان با استفاده از XC56309PV100 ،DSP ،IC
پایان نامه مطالعه رابطه بین نحوه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و عملکرد آن­ها
پایان نامه بررسی رقابت گریزی در بازارهای برق و روشهای کاهش آن
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *