بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس:پایان نامه ارشد

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مقدمه

پدیده ای که در عصر حاضر توجه همگان را به خود جلب کرده است، اطلاعات و اطلاع­رسانی و رشد بسیار سریع فناوری­های نوین اطلاعات و ارتباطات است. چیزی که در عصر ارتباطات باید به آن توجه کرد این است که اطلاعات در تمامی جنبه های زندگی روزمره رسوخ کرده و تاثیر گذاشته است؛ زیرا در این عصر، اطلاعات در هر زمینه به وفور پیدا می شود و دسترسی به آن به کمک شبکه­های ارتباطی و اطلاع­رسانی کاری بسیار ساده شده است (هیل،۱۳۸۱). در این میان یکی از عرصه­هایی که به شدت تحت تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات متحول شده، آموزش و پرورش است. که در مواجهه با آن بایستی آموزش و پرورش، تحقیقات و سرمایه گذاری­های بسیاری کند. زیرا بکارگیری و وارد کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث گسترش وسیع فرصت­های یادگیری و دسترسی به منابع تحصیلی و آموزشی شده است، به گونه­ای که این امر با ابزارها و روش­های  سنتی اصولا قابل تصور نیست. بکارگیری این فناوری ها نه تنها موجب تسریع و تسهیل فراوان در تعلیم و تعلم و همچنین ارتقای سطح مدیریت اثر بخش نظام­های آموزشی گردیده است، بلکه باعث شده است تا در مفاهیم و مبانی متداول در نظام­های آموزش سنتی نیز تغییر و تحول بسیار زیادی حاصل شود. میزان اهمیت کتاب و مواد درسی از پیش تعیین شده برای هر کلاس و هر دوره تحصیلی و اتکا به این مواد، نحوه ارزیابی روش­های تعلیم و همچنین برآورد اثربخشی میزان یادگیری و تعلم، نقش و ارزش تکالیف و امتحانات و … همگی از مواردی هستند که با بهره­گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات دچار تغییر شده اند (جاریانی، ۱۳۸۰).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مطالب مشابه

پایان نامه تجلی مبانی اکسپرسیونیسم در غزلیات شمس مولانا
پایان نامه مدلسازی ریاضی و تعیین پارامترهای موثر در فرآیند خشک کردن ضایعات سبزیجات در خشک کن دوار
پایان نامه تحلیل تنش، تخمین رفتار و خواص الاستیک نانولوله­های کربنی تحت بارگذاری کششی
پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه
پایان نامه ارشد تعیین ترس از صمیمیت با توجه به سبک های پردازش هویت
پایان نامه ارشدمدیریت تاثیر نگرش سرمایه¬گذاران با وقفه یک دوره¬ای و کسب بازده در بازار سهام
0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *